פנו אלינו לחשיבה, ייעוץ וסיוע בכל נושא פדגוגי שעל הפרק

חיפוש
בלחיצה מביא לדף הבית של האתר
חיפוש
חיפוש

טיפים
פדגוגיים

תיבות בריחה במתמטיקה –
גופים אפלטוניים

תיבות בריחה במתמטיקה

גופים אפלטוניים

הצילו את הנוסחה של אפלטון המקודדת בתיבות בריחה מרתקות.

 


 

גופים משוכללים

הסיפור המרתק של אפלטון והיכולת להבין את הקשר בין יסודות המתמטיקה ליסודות החומר היא הזדמנות נהדרת בשבילך!
האם אי פעם תהית מהם העקרונות המתמטיים היסודיים שמהווים את המבנה הבסיסי של העולם החומרי?
זו הזדמנות נדירה להבין טוב יותר את היסודות העמוקים של היקום ולהצילו! 
האם אי פעם חלמת להתחקות אחר רמזים מסתוריים ולפתור תעלומות באופן קבוצתי?
הצטרף אלינו לחווית חדר בריחה בפעילות מרתקת המשלבת מתמטיקה, פאזלים והרפתקאות.

 

 

במהלך שעה מרתקת תלמידי תיכון ומבוגרים יכולים להתמודד בקבוצות קטנות  (6) עם תיבות בריחה המכילות חידות וניסויים מתמטיים. גם אם אין לך רקע מתמטי מעמיק – אל דאגה!
בפעילות זו תוכל להפעיל את החשיבה הלוגית בצורה שיתופית עם חברי הצוות. הרמזים יעזרו להתמודד עם האתגרים בהנאה מרובה.
במהלך הפעילות תוכל לפתח מיומנויות חשובות כמו חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ויצירתיות וכל זאת בסביבה לימודית  בלתי פורמלית מאתגרת ומהנה, המעודדת למידה והעצמה אישית.
צחי כהן

 [מה כוללות הפעילויות בחדר הבריחה?

  • פעילות בקבוצות קטנות (עד 6 משתתפים בכל קבוצה) שמטרתה לפתור תיבות בריחה ניידות שבהן חידות מגוונות על חייו של ש"י עגנון .
  • למידה פעילה במרחבי למידה: פיענוח תיבות הבריחה נעשה כפעילות לימודית במרחב למידה א-פורמלי המאפשר למידה פעילה ואקטיבית.
  • רכישת מיומנויות: פיענוח החידות מוביל לפיתוח מיומנויות עבודה בצוות, מיומנויות חשיבה, תכנון זמן, עמידה בתנאי לחץ ועוד.
  • למידה ממגוון ערוצי למידה: מהלך הפעילות מלווה במידע כתוב, מצולם, מוקלט, כתבי חידה, מפות, חידות ,ספרים ועוד. ]

 


ומה עוד?

  • תחום דעת: מתמטיקה
  • למי זה מתאים? מגיל 16 ומעלה ולכל המתעניין.
  • מה התלמידים יקחו איתם מהפעילות? עבודה קבוצתית, יכולות למידה מגוונות ומיומנויות חשיבה.
  • כמה זמן הפעילות אורכת?  ——חסר

 

כתב חידה - קלפים בשולחן


ולמה כדאי משחוק?

תיבות בריחה משתמשות במישחוק (gamification). שילוב מאפיינים משחקיים כאמצעי להשגת מטרה לימודית, חברתית או התנהגותית. המישחוק מניע את התלמידים לביצוע פעולות שגרתיות בהנאה מרובה. ההנאה נובעת מסקרנות מתמדת המובילה את המשחקים משלב לשלב. מישחוק מסייע למורה לרכז את תשומת הלב של התלמידים לפעילות ומטפח בתלמיד תחושה של הישג ומסוגלות ומטפח שינויים התנהגותיים. תיבות הבריחה מאפשרות לתלמידים להתנסות במגוון פעילויות מעשירות כמו, קריאת מפה, הבנת הנקרא, שימוש במוזיקה וקישורים מגוונים. ומעל הכל תיבות הבריחה יוצרות עבודה קבוצתית משמעותית תוך טיפוח והעצמת הפרט בקבוצה.

 

 

חדרי בריחה. למה כדאי?

חדרי בריחה משתמשים במישחוק (gamification ) ומצליחים להוביל ל:

 

 חוויה למידה מעשירה ומהנה – חדרי בריחה יוצרים מוטיבציה גבוהה ללמידה, וזאת על ידי יצירת חוויה למידה אקטיבית, מעורבת ומרתקת עבור התלמידים.

פיתוח מיומנות

 

 

 

 

 

פיתוח מיומנויות  – פתרון חידות וחלוקת תפקידים הנוצרת בקבוצה מפתחים מיומנויות כמו פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, עבודת צוות ותקשורת.

פיתוח מיומנות

פיתוח מיומנות 1

 

 

 

 

 

למידה אינטר-תחומית – חדרי בריחה יכולים לשלב תכנים מתחומים שונים, כמו מתמטיקה, מדעים, היסטוריה, ספרות וכו', דבר המאפשר למידה אינטגרטיבית.

למידה אינטר תחומית

למידה אינטר תחומית-1

 

 

 

 

 

הקניית ידע והבנה בהקשר – למידה פעילה המתרחשת בחדרי בריחה מאפשרת לתלמידים רכישת ידע והבנה בהקשר של פתרון משימות מעשיות וחווייתיות.

חדרי בריחה הקניית ידע

חדרי בריחה הקניית ידע 1

 

 

 

 

התאמה לעידן הדיגיטלי – רבים מחדרי הבריחה משלבים טכנולוגיות כמו מחשבים, סמארטפונים וכלים דיגיטליים, דבר המקרב את הלמידה לעולם התלמידים.

התאמה לעידן הדיגיטלי

התאמה לעידן הדיגיטלי 1

 

 

 

 

 

לסיכום:

חדרי בריחה מהווים כלי הוראה יעיל ומעורר השראה, המקדם למידה משמעותית ומפתח מיומנויות חשובות לחיים בעידן המודרני. הם מוסיפים מימד מרתק לחוויית הלמידה.

לסיכום:

זוהי הזדמנות ייחודית ללמוד על המהפכה הגאומטרית שהתרחשה בעולם העתיק בדרך מעשירה ומעצימה. המשתתפים ירכשו מיומנויות חשובות כמו עבודת צוות, חשיבה ביקורתית ויצירתיות, כל זאת תוך כדי למידה חוויתית בלתי נשכחת. אל תפספסו את ההזדמנות להיחשף לאחר הפילוספים הגדולים בהיסטוריה ולהבין את העקרונות המתמטיים המרתקים שעמדו בבסיס תפיסתו של אפלטון!
מעוניינים להזמין את חדר הבריחה? לפתח חדר בריחה בנושא אחר? פנו אלינו ונשמח לסייע!

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן