פנו אלינו לחשיבה, ייעוץ וסיוע בכל נושא פדגוגי שעל הפרק

חיפוש
בלחיצה מביא לדף הבית של האתר
חיפוש
חיפוש

טיפים
פדגוגיים

לברוח אל ש"י עגנון

מי היה ש"י עגנון? בואו להכיר את הסופר ואת תחנות חייו בחדר הבריחה
הורדה

מיהו ש"י עגנון? 

היכן נולד? את מי פגש במהלך חייו? מי השפיע על יצירותיו? מי פרסם את כתביו? 

 


 

פתרו את התעלומה של ש"י עגנון בחדר הבריחה המרתק! 

רוצים להתחקות אחר חייו של אחד מגדולי הסופרים העבריים? הצטרפו עכשיו לפעילות המיוחדת "חדר הבריחה של ש"י עגנון"!

במהלך שעה מרתקת, צוותים קטנים של תלמידים מחטיבות הביניים ומעלה יתמודדו יחד עם חידות מגוונות על חייו ויצירתו של הסופר הנודע ש"י עגנון.

באמצעות עבודת צוות אינטנסיבית ושימוש בחשיבה יצירתית, המשתתפים יעקבו אחר רמזים, יפענחו תעלומות, יפתחו יכולות למידה מגוונות  (קריאת מפות, מוזיקה, טקסטים ועוד ) ויגלו היבטים מרתקים בביוגרפיה ובספרות של עגנון.

זוהי הזדמנות נהדרת להעמיק בהכרת אחד הסופרים המשפיעים בספרות העברית, בין אם יש לכם רקע קודם בנושא או לא. הפעילות מעשירה ומגוונת, ותאפשר לכם ליהנות מסודותיו של ש"י עגנון בדרך חווייתית ומעצימה.

במהלך המשחק, תפתחו מיומנויות חשובות כמו חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ויצירתיות – כל זאת בסביבה אי-פורמלית המעודדת למידה מעשית והעשרה אישית.

 

 

מה כוללות הפעילויות בחדר הבריחה?

  • פעילות בקבוצות קטנות (עד 6 משתתפים בכל קבוצה) שמטרתה לפתור תיבות בריחה ניידות שבהן חידות מגוונות על חייו של ש"י עגנון .
  • למידה פעילה במרחבי למידה: פיענוח תיבות הבריחה נעשה כפעילות לימודית במרחב למידה א-פורמלי המאפשר למידה פעילה ואקטיבית.
  • רכישת מיומנויות: פיענוח החידות מוביל לפיתוח מיומנויות עבודה בצוות, מיומנויות חשיבה, תכנון זמן, עמידה בתנאי לחץ ועוד.
  • למידה ממגוון ערוצי למידה: מהלך הפעילות מלווה במידע כתוב, מצולם, מוקלט, כתבי חידה, מפות, חידות ,ספרים ועוד.

 

 

 

 


ומה עוד?

  • למי זה מתאים? לבעלי רקע בספרות וגם למי שלא
  • טווח גילאים? חטיבות הביניים ומעלה ( 13 – 120) .
  • כמה זמן הפעילות אורכת? כשעה

 


חדרי בריחה. למה כדאי?

חדרי בריחה משתמשים במישחוק (gamification ) ומצליחים להוביל ל:

 חוויה למידה מעשירה ומהנה – חדרי בריחה יוצרים מוטיבציה גבוהה ללמידה, וזאת על ידי יצירת חוויה למידה אקטיבית, מעורבת ומרתקת עבור התלמידים.

פיתוח מיומנויות  – פתרון חידות וחלוקת תפקידים הנוצרת בקבוצה מפתחים מיומנויות כמו פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, עבודת צוות ותקשורת.

למידה אינטר-תחומית – חדרי בריחה יכולים לשלב תכנים מתחומים שונים, כמו מתמטיקה, מדעים, היסטוריה, ספרות וכו', דבר המאפשר למידה אינטגרטיבית.

 הקניית ידע והבנה בהקשר – למידה פעילה המתרחשת בחדרי בריחה מאפשרת לתלמידים רכישת ידע והבנה בהקשר של פתרון משימות מעשיות וחווייתיות.

התאמה לעידן הדיגיטלי – רבים מחדרי הבריחה משלבים טכנולוגיות כמו מחשבים, סמארטפונים וכלים דיגיטליים, דבר המקרב את הלמידה לעולם התלמידים.

לסיכום: חדרי בריחה מהווים כלי הוראה יעיל ומעורר השראה, המקדם למידה משמעותית ומפתח מיומנויות חשובות לחיים בעידן המודרני. הם מוסיפים מימד מרתק לחוויית הלמידה.

 

 

 

לסיכום:

חדר בריחה בנושא ש"י עגנון מתאים לתלמידים ולסטודנטים מגיל 13 ומעלה. הפעילות מובילה את הלומדים ללמידה ועבודה קבוצתית תוך כדי העצמת הפרט בקבוצה והיא מאפשרת למידה חוויתית מעשירה. אתם מוזמנים להצטרף לחוויה מרתקת ולהיכנס לחדר הבריחה המיוחד של ש"י עגנון חדר הבריחה הזה מיועד לתלמידים ולסטודנטים מגיל 13 ומעלה, והוא הזדמנות נהדרת ללמוד על אחד הסופרים המשפיעים ביותר בספרות העברית בדרך חווייתית ומעצימה. זוהי הזדמנות ייחודית להעמיק בהכרת אחד הסופרים הגדולים בתולדות הספרות העברית!
מעוניינים להזמין את חדר הבריחה? לפתח חדר בריחה בנושא אחר? פנו אלינו ונשמח לסייע!

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן