חיפוש
חיפוש
חיפוש

מתמטיקה

הוראת מתמטיקה בחטיבה העליונה

רוצים לדעת מה צריך ללמד בכל כיתה בתיכון? באיזה ספר התלמידים משתמשים? מסתבר שזה תלוי... האם אתם מלמדים קבוצת 3, 4, או 5 יחידות? האם התלמידים מיועדים לגשת לבגרות על פי התכנית החדשה או הישנה? נסייע לעשות סדר בתוכניות הלימודים

בתיכון, כל כיתה כבר לומדת לקראת יעדי בגרות שונים. (3, 4, 5 יחידות לימוד).

חומרים ניתן למצוא באתר של משרד החינוך שם ניתן לחפש לפי נושאי הלימוד:

הערה: באתר של משרד החינוך הפעילויות שמוצגות מתויגות לפי 3, 4, 5 יחידות. אך במקרים רבים, הפעילויות אינן מתאימות לתלמידי 3 יחידות ויש צורך להתאים אותן לרמת הכיתה שלכם.


רגע, רגע! לפני שבוחרים פעילות לשיעור, צריך להסתכל על התמונה הגדולה!

מה עוד תרצו ללמד השנה בכיתה? איך הנושאים קשורים אחד לשני?

לשם כך, יש להכיר את תוכנית ההוראה של הכיתה שאותה אתם מלמדים.


כיתה י'

בכיתה י' עוד לא ניגשים לבגרויות אך מתחילים ללמוד לקראת הבגרויות על פי התוכנית החדשה.

תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 3 יחידות (לקראת שאלוני בגרות 371, 372):

  • קריאת גרפים
  • סטטיסטיקה והסתברות
  • היקפים ושטחים של צורות גיאומטריות
  • שאלות מילוליות ועוד.

קישור לפריסה של 3 יחידות


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 4 יחידות (לקראת שאלוני בגרות 471, 472):

  • קדם אנליזה, חשבון דיפרנציאלי.
  • תכונות של עצמים גיאומטריים ויישום בגיאומטריה אנליטית וטריגונומטריה.
  • סטטיסטיקה והסתברות

 קישור לפריסה של 4 יחידות


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 5 יחידות (לקראת שאלוני בגרות 571, 572):

  • קדם אנליזה, חשבון דיפרנציאלי.
  • גאומטריה אנליטית
  • גאומטריה
  • טריגונומטריה

קישור לפריסה של 5 יחידות


כיתה י"א

רוב תלמידי כיתה י"א ייגשו לבגרות על פי תכנית הלימודים הישנה.

נציג כאן תכנים עיקריים הנלמדים בכל רמה וכן פריסות הוראה ומיקוד החומר לבגרויות בשנת תשפ"ד.

התאמת מבנה הבחינה לבגרויות של שנת תשפ"ד נמצא בקישור הזה


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 3 יחידות כהכנה לשאלון 381: (*)

  • סדרות, גדילה ודעיכה
  • סטטיסטיקה והסתברות
  • טריגונומטריה במישור ובמרחב
  • פרבולות

פריסת ההוראה לשנת תשפ"ד

מיקוד הנושאים בשנת תשפ"ד


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 4 יחידות כהכנה לשאלון 481:

  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי (פולינומים, מנה, שורש)
  • גאומטריה (מעגל) וטריגונומטריה במישור
  • גאומטריה אנליטית
  • בעיות מילוליות
  • הסתברות

פריסת ההוראה לשנת תשפ"ד

מיקוד הנושאים בשנת תשפ"ד


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 5 יחידות כהכנה לשאלון 581:

  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי (פולינומים, מנה, שורש, פונקציות טריגונומטריות)
  • טריגונומטריה
  • סדרות
  • בעיות מילוליות
  • הסתברות

פריסת ההוראה לשנת תשפ"ד

מיקוד הנושאים בשנת תשפ"ד


כיתה י"ב

רוב תלמידי כיתה י"ב ייגשו לבגרות על פי תכנית הלימודים הישנה.

נציג כאן תכנים עיקריים הנלמדים בכל רמה וכן פריסות הוראה לכל רמת לימוד ומיקוד החומר לבגרויות בשנת תשפ"ד.

התאמת מבנה הבחינה לבגרויות של שנת תשפ"ד נמצא בקישור הזה


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 3 יחידות כהכנה לשאלון 382: (*)

  • גאומטריה אנליטית – הקו הישר, מעגל
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי
  • בעיות מילוליות

פריסת ההוראה לשנת תשפ"ד

מיקוד הנושאים בשנת תשפ"ד


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 4 יחידות כהכנה לשאלון 482:

  • טריגונומטריה במרחב
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי (פונקציות מעריכיות ולוגריתמיות, פונקציות טריגונומטריות)
  • סדרות

פריסת ההוראה לשנת תשפ"ד

מיקוד הנושאים בשנת תשפ"ד


תכנים עיקריים שאמורים ללמד ברמת 5 יחידות כהכנה לשאלון 582:

  • גאומטריה אנליטית
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי (פונקציות מעריכיות ולוגריתמיות)
  • ווקטורים
  • מספרים מרוכבים

פריסת ההוראה לשנת תשפ"ד

מיקוד הנושאים בשנת תשפ"ד


. (*) הערה: בחלק מבתי הספר ניגשים בכיתה י"א דווקא לשאלון 382, ובכיתה י"ב ניגשים לשאלון 381.

לסיכום:

הוראה בתיכון מחייבת שליטה בתוכניות הלימוד בשכבות השונות. שימוש בפריסת השיעורים מסייע למורים לתכנן את ההוראה ולתלמידים להתמצא במרכיבי בחינת הבגרות.
מחכים לכם בקבוצת הווטסאפ של החוג למתמטיקה "מגויסים להוראה" לשאלות הרחבות וטיפים נוספים!

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן