חיפוש
חיפוש
חיפוש

למידה
מרחוק

שיעור ללא קירות שולחנות ולוח: כיצד ליצור סביבת למידה ב'זום'?

ההוראה ב'זום', המרחק הפיזי והיעדר מרחב למידה פיזי מאתגרים את ההוראה.
אולם, באמצעות מספר שיטות פשוטות, ניתן ליצור מרחב למידה המקדם הוראה ולמידה מיטביות גם ב'זום'.
elearning-education-internet-lessons-online-webinar-education-internet-technology

סיוע ללומדים במיקוד הקשב בשיעור, או: המרצה, למה אתה גדול כל כך?

  • מיקוד על המרצה: מומלץ להפעיל תצוגת "Speaker View" כדי להציג רק את המרצה, מה שיכול לסייע ללומדים להתרכז בדברי המרצה ולהפחית את עייפות הסטודנטים מהלמידה ב'זום'.
  • "כמו מוזיקה לאוזניים" – גיוון בקול: מומלץ לגוון את הקול בזמן ההוראה: להשתמש בטונים שונים, עוצמות שונות, והפסקות מכוונות בהתאם לתוכן המועבר בשיעור. שינוי הטון תורם להעברת מסר ברור ומסקרן, והוא מעורר תשומת לב ועניין.

 


למידה פעילה ב'זום', או: אתה איתי? איתנו?

  • דיונים ודיבייט: שאלות, תשובות ודיונים יכולים להעשיר את השיח בכיתה הווירטואלית ולשמור על ערנות הסטודנטים. כמובן, גם ערנות המרצים נשמרת באופן זה.
  • שימוש בשמות המשתתפים בריבועי ה'זום': מומלץ לפנות לסטודנטים בשמם הפרטי, כדי לעודד את מעורבותם ולפתח קשר אישי.
  • שימוש בכלי זום ללמידה שיתופית: לוח שיתופי, חלוקה לחדרים, עריכת סקרים ועוד יכולים לסייע בחלוקת השיעור לחלקים מגוונים, להפעלת הלומדים וליצירת קשר בין הלומדים לבין עצמם.
  • סטוריטלינג: השימוש בסיפורים הוא כלי עוצמתי להעברת מסר באופן מעניין ולשיפור חוויית הלמידה של הסטודנטים. האזנה לסיפורים אישיים מחייהם המקצועיים או האישיים של המרצים, וכן האזנה לסיפורים שמחברים את המושגים התיאורטיים למציאות היומיומית של הסטודנטים, עשויות לקדם את הבנת התכנים ולהופכם למשמעותיים יותר.

לסיכום:

בחרו לכם שיטה אחת מתוך השיטות שהצענו ונסו אותה בשיעור הקרוב. צריכים סיוע? אנחנו פה! ניסיתם? כתבו לנו ונשמח לשמוע איך היה.

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
דילוג לתוכן