פנו אלינו לחשיבה, ייעוץ וסיוע בכל נושא פדגוגי שעל הפרק

חיפוש
בלחיצה מביא לדף הבית של האתר
חיפוש
חיפוש

בינה
מלאכותית

תכנון שיעור ב"חברותא" עם הבינה המלאכותית

בעקבות משובים המתקבלים במהלך הקורס ובפרט באמצע הסמסטר, ניתן להיעזר במעין "חברותא" עם בינה מלאכותית כדי לתכנן שיעורים, מטלות, ולבחון אפשרויות נוספות של דרכי ההוראה שלנו.

בעקבות משוב מהסטודנטים תוך כדי הקורס שאנו מלמדים, לפעמים אנו מעוניינים לשמוע ולחשוב על אפשרויות נוספות להוראת תכני הקורס ולמטלות.

לצד התייעצות עם עמיתים, ניתן להיעזר במחוללי טקסט באמצעות בינה מלאכותית, כדוגמת ה-Chat GPT, Claude, Bard

 

דוגמאות להתייעצויות:

  • אילו שאלות אשאל כדי להעריך את מידת הבנתם של הסטודנטים במהלך השיעור?
  • אילו שיטות הוראה נוספות יכולות להתאים להעברת הנושא?
  • אילו דוגמאות אפשר להציע לתוכן מסויים?
  • חשוב לי שהסטודנטים ירגישו התקדמות, וקשר בין היחידה למכלול הקורס בכל תהליך הלמידה. תציע לי דרכים מגוונות לכך.
  • אילו מטלות יקיפו ויסכמו את היחידה באופן מגוון, יצירתי ומאתגר?
  • אילו פעולות בכיתה או בזום יקדמו אווירת למידה חיובית וחברית, תוך שמירה על אווירה אקדמית?

 

דגשים לחברותא עם צ'אט הבינה המלאכותית:

  • דיוק ומיקוד: ככל שהשאלה לבינה המלאכותית תהיה מדויקת ותלוית הקשר ממוקד לקורס, עולה הסיכוי לקבל תשובה מועילה ורלוונטית.
    למשל: אני מלמד קורס בנושא ___ לסטודנטים להוראה בחוג ___ בשנה __. היחידה היא בנושא ___ , והשאלות שלי הן ____.
  • איזו תשובה אנחנו מחפשים? הגדרת סוג המענה המבוקש, אופיו ואורכו, מועילה לקבלת עצות טובות יותר עבורנו.
    למשל: השווה בטבלה בין האפשרויות _______, לפי הקטגוריות הבאות: _______.
  • מדובר בסוג של סיעור מוחות: אנו לא מצפים מהצ'אט לפתור את כל בעיותינו. בנוסף, ככל שנהיה מעורבים יותר בתהליך החשיבה וסינון הרעיונות, יהיה לנו קל יותר ליישמם.
  • זו יכולה להיות שיחה מתמשכת: אפשר להעמיק בכל תשובה שהצ'אט מציע. לדייק, לבקש דוגמאות, ולפתח כיווני חשיבה נוספים.
  • כדאי להתחשב בשאלותיכם בתפקידיכם כמורי-מורים: איזו דוגמה בהוראה אתם יכולים להעניק? כיצד תוכלו ליצור סביבה מקדמת למידה, עצמית או קבוצתית? באיזה אופן תוכלו לפתח בקרב הסטודנטים חשיבה ביקורתית? איך תישארו מעודכנים בתחום הדעת שלכם ובדרכי מסירת הידע המגוונות?

 

ברוח הזמן

בקורסים רבים יש סטודנטים שמתפקדים ברמות מאוד שונות מכורח הנסיבות:

  1. למשתתפים הקבועים מתחילת הסמסטר – דיוק והתאמת הקורס בעזרת הצ'אט יסייעו לשמירה על הקשב בסביבת למידה שונה.
  2. למשלימים, ובתוכם חיילי המילואים ובני משפחותיהם – הצ'אט יועיל לנו במיקוד התכנים ובסיוע בחלוקת השיעור לחלקי ה"ליבה" וה"הרחבה".

ככלל, תכנון של הנושאים שנלמד ושל השאלות שנשאל, גם בהתאם לקצב הקורס הרגיל וגם בהתאמה לסטודנטים שהצטרפו לקורס במהלכו, יכול למקד את הלמידה, תוך כדי שמירה על הרמה האקדמית.

 

*האם אלה צעדיך הראשונים בבינה מלאכותית? מוזמנים לקרוא את מבוא לבינה מלאכותית בהוראה למידה ומחקר.

לסיכום:

המשובים המתקבלים במחצית הסמסטר ובסיומו דורשים מאיתנו לפתח גמישות ויצירתיות, גם בקורסים מובנים היטב. באמצעות "חברותא" עם הבינה המלאכותית נוכל להיתרם בהכרת אפיקי הוראה שונים ומגוונים.

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן