בקורס היברידי
השפה של הקורס קריטית למעורבות של הלומדים בקורס.
בכל קורס יש את הגרעין שילמד בכל מקרה,
את אלו שלא ילמדו בשום מקרה:(
ואת הקבוצה בגווני הביניים.
הלמידה בקבוצת הביניים מושפעת במיוחד
מהשפה, מהצורה והאופן בהם
נגיש ונארוז את התכנים של הקורס:
הכותרות של השיעורים, הפרקים ותתי-הפרקים.
—
אבל, רגע, מה עם המקצועיות?
לפני הכל, אנחנו מלמדות תכנים ברמה אקדמית
וחשוב שהכותרות ישקפו זאת: [הקשר בין לחץ לביצועים],
ועוד יותר מכך, שהמושגים המקובלים: [עקומת לחץ-ביצועים, עקומת ירקס דודסון]
הם אלו שייזכרו ויילמדו.
הפיתרון יכול להיות: גם וגם.
לשלב את השם המניע עם המונח המקצועי הרשמי, ולשים נקודתיים או מקף בינהם.
—-
הנה 3 פעולות שיאפשרו לנסח כותרות מקצועיות ומגבירות מעורבות:
הראשונה,
להעביר את הערך:
ליצור מעורבות באמצעות כותרת יצירתית
המעבירה מסר חזק, מייצרת עניין, ומנכיחה ערך:
[לחץ וביצוע: מצאו את נקודת הזהב שלכם]
זה ההבדל בין לרשום נושא לבין להעביר ערך!
טענה שמובילה לערך מניעה את הלומדות
להסיק את המסקנה שאליה כיוונת ומאפשרת לך להתמקד יותר.
השניה,
לאפשר התמצאות:
להקפיד על ההיררכיה של הכותרות:
כותרת והכותרות שתחתיה, נושאים ונושאי משנה,
שיבהירו את המבנה של התוכן
ויאפשרו התמצאות קלה בקורס.
עיצוב עקבי ובולט לאורך הקורס יכול לעשות את העבודה**.
השלישית,
לנסח שאלה:
כותרת שמנוסחת כשאלה
הופכת את הלומדות למעורבות יותר בחשיבה על התשובה:
[עקומת לחץ-ביצוע: איך הופכים מצב לחץ לאתגר?]