חיפוש
חיפוש
חיפוש

נוות ישראל

איך ניסוח שונה של הכותרות יכול להגביר מעורבות של לומדות בקורס?

כיצד השפה של הקורס משפיעה על המעורבות של הלומדים בקורס? כיצד שינוי בניסוח הכותרות יכול לייצר עניין, להנכיח ערך ולהעביר מסר? 3 פעולות שיאפשרו לנסח כותרות מקצועיות ומגבירות מעורבות בתהליך הלמידה.
pexels-dellamortphotography-432360

בקורס היברידי

השפה של הקורס קריטית למעורבות של הלומדים בקורס.

בכל קורס יש את הגרעין שילמד בכל מקרה,

את אלו שלא ילמדו בשום מקרה:(

ואת הקבוצה בגווני הביניים.

הלמידה בקבוצת הביניים מושפעת במיוחד

מהשפה, מהצורה והאופן בהם

נגיש ונארוז את התכנים של הקורס:

הכותרות של השיעורים, הפרקים ותתי-הפרקים.

אבל, רגע, מה עם המקצועיות?

לפני הכל, אנחנו מלמדות תכנים ברמה אקדמית

וחשוב שהכותרות ישקפו זאת: [הקשר בין לחץ לביצועים],

ועוד יותר מכך, שהמושגים המקובלים: [עקומת לחץ-ביצועים, עקומת ירקס דודסון]

הם אלו שייזכרו ויילמדו.

הפיתרון יכול להיות: גם וגם.

לשלב את השם המניע עם המונח המקצועי הרשמי, ולשים נקודתיים או מקף בינהם.

—-

הנה 3 פעולות שיאפשרו לנסח כותרות מקצועיות ומגבירות מעורבות:

הראשונה,

להעביר את הערך:

ליצור מעורבות באמצעות כותרת יצירתית

המעבירה מסר חזק, מייצרת עניין, ומנכיחה ערך:

[לחץ וביצוע: מצאו את נקודת הזהב שלכם]

זה ההבדל בין לרשום נושא לבין להעביר ערך!

טענה שמובילה לערך מניעה את הלומדות

להסיק את המסקנה שאליה כיוונת ומאפשרת לך להתמקד יותר.

 

השניה,

לאפשר התמצאות:

להקפיד על ההיררכיה של הכותרות:

כותרת והכותרות שתחתיה, נושאים ונושאי משנה,

שיבהירו את המבנה של התוכן

ויאפשרו התמצאות קלה בקורס.

עיצוב עקבי ובולט לאורך הקורס יכול לעשות את העבודה**.

 

השלישית,

לנסח שאלה:

כותרת שמנוסחת כשאלה

הופכת את הלומדות למעורבות יותר בחשיבה על התשובה:

[עקומת לחץ-ביצוע: איך הופכים מצב לחץ לאתגר?]

 

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן