ד"ר יהודית חסידה, רכזת אקדמית של תכניות למגזר החרדי במכללת הרצוג, מרצה בתוכניות לניהול וחינוך בתואר השני ומנחה סטודנטים בכתיבת עבודות גמר. יהודית עצמה נעזרת בבינה מלאכותית בתהליכי מחקר וכתיבת מאמרים, והיא מצאה את הדרך כיצד ללמד את הסטודנטים להשתמש בבינה מלאכותית באופן מושכל:
יהודית: "אני מתייחסת לבינה המלאכותית ככלי לפיתוח הרעיון המחקרי, לחשיבה משותפת וסיוע לחוקר ולסטודנט. אני מנחה את הסטודנטים להשתמש בבינה המלאכותית בשלבים השונים:
- בחינת השדה המחקרי וניסוח שאלת המחקר – לשוחח עם מודל שפה שיח מקדים כדי להבין את השדה, מה הוא כולל, מה ניתן עוד לחקור בתחום זה?
- מה כבר נכתב בנושא? לאתר מאמרים בנושא על פי מה שחולץ ורלוונטי למחקר מהשיח המקדים עם הבינה. כלי בינה מומלצים בשלב זה הם Elicit או Scispace
- במה המחקר / עבודה שלי יוסיפו לידע הקיים? לעבור על מאמרים בנושא, לקרוא ולכתוב את תמצית הדברים
- מיקוד הכתיבה ביחס לשאלת המחקר – להסתייע במודל שפה כדי לכתוב את הטקסט מנקודת מבט המשרתת את שאלת המחקר: להעלות למודל השפה רעיונות, משפטים ופסקאות ולדייק את הניסוח
- עריכת טקסט – לאחר שיוצרים תוצר ראשוני, להעלות למודל השפה את הטיוטה ולבקש עריכה לשונית וסגנונית.
- קריאה ביקורתית: האם הטקסט משכנע? האם הסיום מצדיק את המוטיבציה למחקר? – לנהל שיח ביקורתי עם מודל השפה כדי שיחפש כיצד נוכל לשפר ולדייק את הניסוח כך שיבליט את הממצאים ביחס לשאלת המחקר.
יהודית: "כדי שהסטודנטים יוכלו להיעזר בבינה מלאכותית באופן מושכל אני מלמדת אותם כיצד לכתוב פרומפטים יעילים, כיצד לנהל שיח מתמשך עם מודלי שפה וכיצד לנצל באופן מיטבי את האפשרויות הקיימות בכלי הבינה המלאכותית המתמחים במאמרים אקדמיים. בתהליך הלימוד הזה, אנחנו משוחחים על כללי אתיקה תוך עידוד הסטודנטים להביא את קולם הייחודי ולהביע את מחשבותיהם ותובנותיהם ביחס לשאלת המחקר שלהם. השנה, זו השנה השנייה שבה אני מלמדת כתיבה אקדמית ומחקרית בסיוע כלי בינה מלאכותית ואני שואבת סיפוק רק מתהליכי הלמידה של הסטודנטים ומרמת התוצרים הגבוהה שהם מגיעים אליהם בזכות המיומנויות שהם רוכשים: הן המחקריות הן השימוש בבינה מלאכותית".