לתת מקום משמעותי יותר למעורבות הלומד בשיעור ולעודד אותו להיות לומד עצמאי. הלמידה המקדימה טרם ההגעה לכיתה, מאפשרת למידה משמעותית יותר. כמו כן, המוכנות של הלומדים בפרקטיקה זו, הופכת את תוכן השיעור לפחות מנוכר ויותר מחובר לידע קודם.
בשלב א' –למידה עצמאית של הידע הבסיסי בבית, הדורשת מהלומד לפעול כלומד עצמאי. בחלק זה הלמידה נעשית בעזרת מצגות, סרטונים, הרצאות מוקלטות, פודקאסטים וטקסטים. למידה בשיטה זו מאפשרת ללומדים ללמוד בקצב שמתאים להם, לצפות/להקשיב שוב ושוב לתוכן הלימודי המוקלט או הכתוב שברשותם, ובמידת הצורך לדלג על חלקים פשוטים שכבר הובנו. חשוב לספק לתלמידים תמריץ להתכונן לשיעור וזאת על ידי הפיכת המידע המדובר לחיוני לקראת ההשתתפות בלמידה בכיתה. בשלב ב'- למידה פעילה בכיתה (פנים אל פנים או מפגש סינכרוני) – תרגול ויישום החומר שנלמד באופן עצמאי בבית בהנחיית המורה. מיקוד המפגש בהעמקת הבנת התכנים ו/או הרחבה שלהם באמצעים שונים, כגון: דיונים, הצגת שאלות, פעילויות חקר, תרגול, עבודה משותפת, עבודה בקבוצות קטנות על פרויקטים שונים וכד'.
א. כשיש מידע בסיסי המתאים ללמידה עצמית בבית. ב. כשמלמדים חומר המצריך תרגול בכיתה, וחשוב שהמורים יוכלו לראותם בזמן התרגול, להבחין בקשיים, להבינם ולפתור אותם במהלך השיעור. ג. כשרוצים להשתמש בשיטת הכיתה ההפוכה ליישום למידה משולבת בלמידה מקוונת.