חיפוש
חיפוש
חיפוש

משחוק

חדר בריחה ספרותי: ש"י עגנון

חדר הבריחה "לברוח אל ש"י עגנון" הוא פעילות לימודית חווייתית הבנויה סביב חייו ויצירתו של הסופר ש"י עגנון. המשתתפים מתוודעים לתרומתו של עגנון לספרות העברית ומעמיקים בתכנים ביוגרפיים והיסטוריים בהקשר מעשי, תוך שימוש במשאבי למידה מגוונים.

חדר הבריחה "לברוח אל ש"י עגנון" עוסק בהיכרות עם חייו ויצירתו של הסופר ש"י עגנון, תוך עיסוק בנקודות משמעותיות בביוגרפיה שלו, דמויות ומפגשים שהשפיעו עליו, והאופן שבו פרסומיו תרמו לספרות העברית. הפעילות נועדה לתלמידים מגיל חטיבת ביניים ומעלה ומאפשרת למידה אקטיבית, קבוצתית ורב-תחומית באמצעות פתרון חידות ומעבר בין תחנות המשלבות ידע היסטורי, ביוגרפי, ספרותי ומוזיקלי.

 

 

הפעילות מתנהלת במרחב לימודי בלתי פורמלי, המאפשר למידה פעילה על ידי הקניית ידע בהקשר מעשי. ערוצי הלמידה המגוונים מספקים לתלמידים גישה לחומרים טקסטואליים ומוחשיים הקשורים לעגנון, המקדמים הבנה רב-תחומית של ההיסטוריה והספרות העברית.

 

הפעילות בחדר הבריחה מקנה ידע מעמיק על תרומתו של עגנון לספרות ומשמשת כלי להוראה המבוססת על עקרונות משחוק, כך שהיא מפתחת את מעורבות התלמידים ומחזקת את העניין שלהם בנושאים הנלמדים.

למה כדאי להשתמש בהוראה בחדרי בריחה?

תחום דעת

ספרות עברית

נושא חדר הבריחה

חייו ויצירתו של הסופר ש"י עגנון

משך הזמן

כשעה

גיל המתאים לחדר הבריחה

מגיל 13 ומעלה

מהלך הלמידה בחדר הבריחה

הפעילות מתרחשת בקבוצות קטנות (עד 6 משתתפים בקבוצה), ובה המשתתפים מתמודדים עם תיבות בריחה הכוללות כתבי חידה, מפות, טקסטים והקלטות. פתרון החידות נעשה באמצעות חשיבה יצירתית, עבודת צוות, תכנון זמן ויכולת עמידה בתנאי לחץ, ובכך תורם לפיתוח מיומנויות רלוונטיות רבות.

ערכים ומיומנות

פתרון החידות נעשה באמצעות חשיבה יצירתית, עבודת צוות, תכנון זמן ויכולת עמידה בתנאי לחץ, ובכך תורם לפיתוח מיומנויות רלוונטיות רבות. חדר הבריחה מאפשר הכרת חייו של ש"י עגנון בדרך חוויתית

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה

דילוג לתוכן