לוגו מדברים פדגוגיה לבן
חיפוש
חיפוש
חיפוש

מרצים
משתפים

כיצד להיות מורה נוכח גם בשיעור א-סינכרוני?

ד"ר אברהם רוס מהחוג לאנגלית פיתח שיטה מעניינת להפיכת שיעורים א-סינכרוניים לחוויה אינטראקטיבית המערבת את הסטודנטים בלמידה באופן פעיל.
תמונה2

ד"ר אברהם רוס מספר:
"המטרה הפדגוגית המרכזית של השיטה היא ליצור עבור הסטודנט חוויית למידה מעורבת ואינטראקטיבית יותר כדי להתגבר על אתגר היעדרות המורה ובדידות הלומד בשיעור א-סינכרוני. חשבתי על דרך להעביר את השיעור הא-סינכרוני כך שהתלמיד ירגיש שהמורה נמצא איתו בכיתה".

יצירת סביבת למידה וירטואלית המדמה כיתה

 

  • סביבה בה המורה "נוכח" ומלמד, כשהוא מנהל שיחה עם דמות סטודנטיאלית באופן שמדמה את תהליך הלמידה בכיתה. המורה הווירטואלי מדומה באמצעות דמות "אווטאר".
  • יצירת אינטראקציה עם הסטודנטים על ידי שילוב "כפתורים" במצגת המאפשרים להגיב לדברי המרצה, מה שתורם לתחושת מעורבות וקשר עם הלומדים.

 

אברהם מספר עוד:

"התחלתי להתנסות בכך בתקופת הקורונה וחששתי שהרעיון ייראה ילדותי ולא מספיק רציני, אך תגובות הסטודנטים היו מאד חיוביות. הם העריכו את ההשקעה ביצירת חווית למידה אינטראקטיבית, ואת הניסיון להגביר את תחושת הנוכחות והקשר בלמידה מרחוק."


כיצד לארגן את יחידת הלימוד?

  • חלוקת החומר בין קטעי הקניה והנחיות לימודיות לבין משימות לסטודנטים תוך כדי דיאלוג בין המורה לתלמיד.
  • שילוב מישחוק במשימות הלימוד: השאלות מוטמעות בתוך אלמנטים ויזואליים הפזורים בתוך המצגת ועל הסטודנטים לחפש את השאלות בתוך הסביבה. הדבר יוצר חווית צפייה מעניינת ומפעילה.
  • הסביבה נראית צבעונית ויפה והדבר אינו מוריד מהסטנדרטים האקדמיים הנדרשים בקורס.

דוגמה משיעור על שימוש במקורות יהודיים בשיעורי אנגלית:


וכיצד ניתן ליישם?

  • הכנת שיעור כזה דורשת היערכות מקדימה והשקעת זמן הכנת המצגת. יחד עם זאת, ניתן להשתמש בתבניות מוכנות.
  • איך עושים את זה? הדרכה באנגלית

רוצים להתייעץ או לשמוע פרטים נוספים? מוזמנים לפנות אל אברהם רוס בקישור הזה

 

לסיכום:

השיטה מאפשרת להפוך שיעורים א-סינכרוניים לחוויה אינטראקטיבית יותר, תוך מתן מענה יצירתי לאתגר של נוכחות מרצה ויצירת מעורבות וקשר אישי בלמידה מרחוק.

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
דילוג לתוכן