חיפוש
חיפוש
חיפוש

נוות ישראל

כיצד משלבים שאלוני סקר בקורס במודל, בצורה קלה ויעילה?

סקרים יכולים להיות כלי פדגוגי רב עוצמה! הם מאפשרים לנו להכיר את הלומדים טוב יותר, לעורר את הסקרנות והמוטיבציה שלהם, ולעגן חומר חדש בידע קודם.
pexels-goumbik-669616

אפשר להשתמש בשאלונים כמטלה בסיכון נמוך, שתעזור ללומדות להתחבר לחומר הנלמד עוד לפני השיעור.

שאלון קצר על עמדות ותפיסות בנושא השיעור יכול לעזור למרצה להבין את נקודת המבט של הלומדות.

חשוב לשתף את הלומדות בתוצאות הסקר, ולנתח אותם, וכך לקשר אותן לנושאים הנלמדים בקורס.

 

הצגת שאלון לסטודנטיות:

כותרת: ברוכות הבאות לשאלון קצרצר בנושא X

הקדמה:

לפנייך שאלון קצר ומהיר, שמטרתו לעזור לכולנו להכיר טוב יותר את הנושאים שנלמד.

השאלון יציף את הידע, הניסיון והעמדות שלכן, ויסייע ליצור קשרים בין הידע העשיר שלכן לבין החומר החדש.

הנחיות:

  • סמנו את התשובה המתאימה ביותר עבורכן.
  • אין תשובות נכונות או לא נכונות – חשוב לנו לשמוע את דעתכן!

 טיפים נוספים:

  • כדאי להדגיש שוב שהשאלון הוא מטלה בסיכון נמוך, ומטרתו לעודד חשיבה ולא לבחון את הידע.
  • אפשר להוסיף משפט שמעורר סקרנות לגבי נושא השאלון.

סקרים הם פרקטיקה אחת מתוך שלוש פרקטיקות למטלות בסיכון נמוך.

טיפ מהצד:

סקר הסילבוס:

רוצות שהלומדות באמת יקראו את הסילבוס? הפכו אותו לסקר!

בקשו מהלומדות לציין אילו נושאים מוכרים להן יותר, אילו פחות, ובאילו נושאים היו רוצות להעמיק.

 

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן