חיפוש
חיפוש
חיפוש

למידה
מרחוק

להפוך את הקלטת השיעור לידידותית לסטודנט

כיצד נוכל לסייע לסטודנטים להשלים את השיעור המוקלט ולהקל עליהם בלמידה העצמית?

הסוד כולו טמון בחלוקת ההקלטה לנושאי משנה, ויצירת תוכן עניינים לשיעור תוך שימוש בכלי מודל יעיל ופשוט: הוספת סימניה = כותרת לכל נושא שנלמד בשיעור. תוכן העניינים מאפשר לסטודנט:

  1. להבין את מבנה השיעור.
  2. לדלג בין קטעי ההרצאה ובמידת הצורך לחזור לחלקים שנדרשת לגביהם הבהרה נוספת.

 


 

כיצד ניתן לחלק את השיעור וליצור לו תוכן עניינים?

  • לכתוב לעצמנו את החלקים של השיעור על פי הנושאים שלימדנו והדקה בהקלטה של כל נושא.
  • כיצד יוצרים תוכן עניינים של הנושאים שלימדנו?
    * ניתן לבצע את הצעדים הבאים רק בהקלטות שהוכנסו "ידנית" ברכיב שילוב סרטון.

    • נכנסים להקלטת הזום במוודל.
    • עוצרים את ההקלטה בתחילת נושא.
    • מתחת להקלטה יש תיבה בשם "הוספת סימניה חכמה" שבה ניתן לכתוב את הנושא, מסמנים את "הוסף סימניה לכל המשתתפים" כך שזה יהיה גלוי לסטודנטים, ולוחצים על הגשת שאילתה / SUBMIT.
    • מתחת לסרטון יופיע הנושא, עם ציון הזמן בהקלטה. לחיצה על הנושא, תעביר את ההקלטה לזמן המוגדר. ניתן להוסיף כך מעין תוכן עניינים לשיעור.

דוגמה לחלוקת השיעור לפי תוכן עניינים


ואם רוצים גם לסייע בבדיקת הבנה?

 

  • סיכומי ביניים – אפשר להוסיף הסברים קצרים, סיכומי ביניים.
  • מטלות כתיבה מחולקות – אפשר לחלק את מטלת היחידה לפרקים המתאימים לכל קטע בשיעור.
  • מבדקי הבנה – שאלות פתוחות וסגורות שמטרתן לוודא הבנה. את השאלות ניתן לשבץ בסרטון עצמו, או בסיום הצפייה (הדרכה ליצירת שאלות בלחיצה על הקישור).

 


ואחרון חביב: כיצד חלוקת השיעור יכולה לסייע לנו?

מכיוון שהכנה לשיעור מחולק מצריכה חשיבה ותכנון מפורטים של חלקי השיעור, בדגש על השאלות המסוימות שאותן נרצה לשאול, השיעור הופך להיות מובן וממוקד יותר – בין אם הוא מועבר בכיתה, בזום או במוודל.

 


למתקדמים ולחובבי אתגרים

1. עריכת ההרצאה לקטעים, על פי חלוקת נושאי ההרצאה המתוכננת מראש (הדרכה בלחיצה על הקישור). בעת חלוקת ההרצאה למספר קטעי וידאו, ניתן להסיר מההקלטה את קטעי שאלות הבירור והסחות הדעת, וכך למקד את הצופים בלמידה.
* לאחר העריכה – את הסרט הערוך צריך להעלות דרך רכיב שילוב סרטון. כדי שלא תהיה כפילות – נא להוריד את ההקלטה האוטומטית מאתר הקורס.

2. שיבוץ שאלות הבנה תוך כדי הצפייה של הסטודנטים בקטע הוידאו, באמצעות רכיב H5P מסוג Interactive video במוודל. להדרכה על הטמעת שאלות באמצעות רכיב H5P, לחצו על הקישור או פנו אלינו ונשמח לסייע!

לסיכום:

חלוקת השיעור לחלקים ושיבוץ מתוכנן של סיכומי ביניים ושאלות יהפכו כל הרצאה מורכבת למהלך למידה ברור ובנוי היטב.

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
דילוג לתוכן