חיפוש
חיפוש
חיפוש

נוות ישראל

למידה מבוססת דילמות

למידה מבוססת דילמות מעודדת פיתוח חשיבה ביקורתית, אמפתיה ומיומנויות ליישוב קונפליקטים. היא מעצימה את החוויה הלימודית בכך שהיא מקרבת בין הידע הנרכש למציאות היומיומית.
pexels-mikebirdy-350626

מהי דילמה?

דילמה היא התלבטות הנובעת ממניעים הקשורים למצפון ולקשיים בתפיסת המעשה הנכון בעיני המתלבט.

הדילמה מתרחשת כאשר המתלבט מתקשה להחליט איזו חלופה מוסרית יותר בעיניו.

בדרך כלל אין פיתרון לדילמה, אין החלטה מיטבית, אלא בחירה בחלופה מסוימת על היתרונות והחסרונות שלה.

דוגמה למטלה מבוססת דילמה:

כתבו תיאור מקרה דילמי (חצי עמוד): הביאו מקרה מהשטח, עדיף מקרה עכשווי.

  1. תיאור הדילמה והערכים המתנגשים.
  2. השתלשלות העיניינים: מה קרה, מי מעורבים
  3. אילוצים (מה לא יכול להשתנות?) הזדמנויות, חלופות, השלכות
  4. האם וכיצד ניסית להתמודד.
  5. שאלות למחשבה הלאה. (המנעו מלהציע פתרונות.)
  6. הציעו שם לדילמה.

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן