חיפוש
חיפוש
חיפוש

נוות ישראל

מומחה נטוורקינג, מהנדס וקופירייטר נכנסים לכיתה אסינכרונית…

פתיח בשיעור אסינכרוני הוא הדלת שדרכה הסטודנטיות נכנסות לתהליך הלמידה. הוא צריך לתת מענה מהיר וקצרצר לשלושת האתגרים הגדולים העומדים בפני הלומדות: אתגר ה'בועתיות', הסיכון ל'אבד ידיים ורגליים' ואתגר ה'עומס'. איך אפשר לעשות את זה? שלושה מומחים מסבירים:
שלושה מומחים

הפתיח אמור לתת מענה לשלושת האתגרים המרכזיים בלמידה אסינכרונית:

 אתגר 'הבועתיות':

כל יחידת תוכן עשויה להיתפס כמנותקת מההקשר הרחב של הקורס.

ללא תחושת רצף, הסטודנטית עלולה לחוות את השיעור כיחידה מבודדת, ואת הקורס כאוסף של פיסות מידע נפרדות.

 אתגר ה'לאבד ידיים ורגליים'

סטודנטיות עלולות להתקשות בהתמצאות ובהבנה של סדר הפעולות הנדרש.

הן עלולות להתבלבל ולא להבין כיצד להתקדם – מה חובה לקרוא, לראות ולעשות, מה רשות, ומה סדר הפעולות המומלץ.

 אתגר ה'עומס'

סטודנטיות רבות מתקשות להקדיש זמן ללמידה עצמאית בגלל עומס משימות, דחיינות או חוסר עניין.

 

מומחה נטוורקינג יוצר חיבורים, מהנדס בונה שלבים, וקופירייטר בונה מתח… אז איך כותבים פתיח מנצח?

המענה של שלושת המומחים לשלושת האתגרים:

מומחה נטרווקינג

פתיח של מומחה נטוורקינג הוא פתיח שמדגיש רישות וקשרים.

הפתיח יוצר חיבור בין השיעור הנוכחי לשיעורים קודמים ולתמונה הגדולה של הקורס.

הוא מסביר איך התוכן החדש משתלב בתוך ההקשר הרחב, יוצר גשר בין יחידות ידע ומעניק תחושת המשכיות.

איך מומחה נטוורקינג מנסח פתיח?

בשיעור הקודם עסקנו בסגנון הוויסות הבטוח ובאופן שבו הוא מסייע להתמודד עם רגשות מורכבים. היום נעמיק בשני סגנונות נוספים: חרד ונמנע. בשיעור הבא נפגוש את שלושת הסגנונות האלו כפי שהם באים לידי ביטוי במערכות יחסים בכיתה.

 מהנדס

פתיח של מהנדס בונה את המסגרת של השיעור ומעניק תחושה של שליטה על הלמידה.

הוא מציין את המטרות המרכזיות של השיעור ואת התוצרים שהלומדת תוכל להשיג.

הוא מבהיר מה ילמד בשיעור, מציין מה חובה לבצע ומה בגדר בחירה ומדריך כיצד לעבור בין חלקי השיעור בצורה מיטבית.

הוא מדגיש מטרות מדידות ומסייע להבהיר מה מצופה מהלומדת ומה הערך המוסף שתפיק מהשיעור.

איך מהנדס מנסח פתיח?

השיעור מחולק לשלושה חלקים: הקלטה שמסבירה את הסגנונות, מצגת אינטראקטיבית שממחישה את המערכות השותפות בתהליך, ושאלון אישי שבו תוכלי לגלות את סגנון ההתקשרות שלך. התחילי בהאזנה להקלטה ולאחר מכן המשיכי לחלקים הנוספים

 

 קופירייטר

פתיח של קופירייטר יוצר עניין וסקרנות, משכנע את הלומדת שכדאי להיכנס לתוכן ולחקור אותו, מעורר תחושת חיבור ורלוונטיות לנושא, וגורם ללומדת לרצות להישאר.

קופרייטר פותח בשאלות מסקרנות, בדילמות מעוררות מחשבה, בסיפורים או ציטוטים.

איך קופירייטר מנסח פתיח?

מדוע תלמידים מסוימים מגיבים בזעם או הימנעות לביקורת? האם יש לכך קשר לחוויות ילדות? בשיעור הזה נגלה את הקשר בין סגנון הוויסות החרד והנמנע להתנהגויות שכיחות בכיתה

 

הפתיח האידיאלי: כולם!

הפתיחים יכולים להיות גמישים ולשלב בין כמה אלמנטים:
חיבור להקשר הרחב (מומחה נטוורקינג)
הצגת מבנה ברור: ארגון השיעור, מטרות ותוצרים (מהנדס)
יצירת עניין ומוטיבציה (קופירייטר)

 

סיכום

שימוש נכון בפתיח יכול להפוך למידה אסינכרונית מחוויה מנותקת ומבלבלת לתהליך זורם, ממוקד ומעורר השראה.

נטוורקר אומר – בואו ניצור חיבור, מהנדס אומר – בואו נבנה שלבים, קופירייטר אומר – רגע, קודם צריך כותרת טובה!

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן