ההבחנה בין מטלות 'עולם פתוח' למטלות 'עולם סגור' מנסה לתת תשובה לאתגרי הערכה בעידן הבינה המלאכותית.
מטלות 'עולם סגור' הן מטלות שבינה מלאכותית מסוגלת לבצע בקלות, ולתת תוצאות איכותיות, מכיוון שכל המידע הנדרש לביצוע המטלה נמצא כבר בתוכה.
מטלות כאלו לא דורשות מהלומדת מאמץ בהנחיית הבינה המלאכותית ובעיבוד משמעותי של התוצר.
טרריום הם חממות צמחים בכלים שקופים סגורים הרמטית, המייצרים מערכת אקולוגית עצמאית שיכולה באור נכון ומקום נעים לשגשג במשך שנים, בלי להיפתח או להשקות.
כך מטלות 'עולם סגור' הן מטלות שכל הנדרש למענה על המטלה, נמצא בתוכה.
דוגמה: מטלה של מאמר עם שאלות לניתוח.
חשוב להדגיש:
גם כאשר השאלות מצריכות רמת חשיבה גבוהה ומיומנויות מורכבות – כגון חשיבה ביקורתית, יצירתיות, יישום ידע תיאורטי במצבים מעשיים, או רפלקציה אישית – הבינה המלאכותית עדיין מסוגלת לספק תשובות איכותיות ומרשימות.
במצב כזה, הלומדת מזינה את המטלה לכלי בינה מלאכותית, מגישה את התוצר ללא עיבוד נוסף, ובכל זאת זוכה לציון גבוה. זאת מבלי שהתרחש תהליך למידה משמעותי.
כמובן, גם מטלות המתבססות על ידע כללי, נגיש ומוכר – כגון תיאוריות, מודלים או מושגים – יכולת להתבצע 'ללא ממגע יד אדם', אפילו כאשר המידע הספציפי אינו מסופק ישירות במטלה.