חיפוש
חיפוש
חיפוש

טיפים
פדגוגיים

ממשוב למשוב נעמיק לחשוב

פרסום משובי הלומדים הוא הזדמנות לקחת נשימה, ולהתבונן על ההוראה שלנו. כדאי לשאול את עצמנו מה עבד לנו? ומה דורש התייחסות? מה חשבו הסטודנטים? והאם זה התאים למה שאנחנו חשבנו?
Feedback Comment Survey Support Response Bar Word
משוב לומדים הוא מרכיב אחד מבין מכלול של מרכיבי הערכת ההוראה והלמידה כגון התבוננות עצמית על תהליכי הוראה שלנו, משוב מילולי שאנו מקבלים מהלומדים בשיעורים, תוצרי הערכה מעצבת לאורך הקורס ועוד. חשוב להתבונן על המשוב כחלק ממרכיבים אלה ולתת לו מקום לצד האחרים.
נקודות למחשבה בעת התבוננות על ממצאי המשוב
    • מהימנות המשוב – חשוב לשים לב למספר המשיבים. ככל שהמספר גדול יותר מהימנות המשוב גדולה יותר.
    • הערות מילוליות – יכולות להעביר לנו מחשבות ותחושות של סטודנט בודד. חשוב להתייחס להערות אלה ולשאול האם הן מבטאות תובנה כללית או פרטנית ולתת מענה בהתאם.
לאחר עיון במשוב מומלץ לחשוב על השאלות הבאות:
    • האם המשוב תאם את תחושותיי? אם לא, מה יכולות להיות הסיבות לכך?
    • איזו הערה כתובה שימחה אותי ומדוע?
    • מה הייתי רוצה לשמר לקורס זה ולקורסים נוספים?
    • במה הייתי רוצה להשתפר ולשפר?
    • האם לאור הערות הסטודנטים נכון לשנות במשהו את ההוראה? להוסיף מטלות ביניים? להפחית את מינונן?
ומה למשל אפשר לעשות עם התובנות שגיבשנו?
    • לעדכן את הסילבוס ולתקף נושאים שנחוו כקשים או קלים מדי
    • למקד את מטרות הקורסים בהתאם לנושאים נקודתיים שהועלו במשוב
    • לשוחח עם מרצה-עמית ולחשוב יחדיו על נושאים לשימור ושיפור
    • לגוון שיטות הוראה, למידה והערכה

לסיכום:

משובי לומדים יכולים לשמש אותנו כאמצעי לבדיקה עצמית של תהליכי ההוראה שלנו. מומלץ לנתח אותם באופן אישי או להתייעץ עם ראש החוג או עמית, לשמר שיטות הוראה מוצלחות ולערוך התאמות בשיטות אחרות.

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן