חיפוש
חיפוש
חיפוש

מרצים
משתפים

איפה המתמטיקה פוגשת אותנו?

על החיבור שבין מתמטיקה ותורה, הצבת מודל לסטודנטים של הוראה רלוונטית ועכשווית, ומתן במה לתוצרי למידה של סטודנטים ביום העיון השנתי של החוג למתמטיקה.
תמונה4

יום העיון השנתי של החוג למתמטיקה עמד השנה על שלושה מוקדים: החיבור שבין מתמטיקה ותורה, הצבת מודל לסטודנטים של הוראה רלוונטית, ועכשווית ומתן במה לתוצרי למידה של סטודנטים.

ד"ר צורית אליצור: "היה לי חשוב שהתכנים של יום העיון יהיו רלוונטיים לעולמם של הסטודנטים, הן העולם הרוחני והן העולם של הוראת המתמטיקה. בנוסף היה לנו חשוב שהסטודנטים יתנסו בלמידה ויקחו חלק פעיל במפגשים השונים."


הגב' פניה פוזנק שוחחה עם הסטודנטים על מודלים מתמטיים ככלי לניתוח תנ"ך. הסטודנטים נחשפו לאפשרויות שונות למצוא בתורה משמעויות ורבדים חדשים באמצעות ספירה בדילוגים.

כדברי הסטודנטים: "התרשמתי מאוד מהחיבור של המתמטיקה לתורה שלנו, והרשים אותי לראות את התשוקה של המרצה למה שהעבירה. כיף ללמוד מתמטיקה מעבר ולא רק בתוכניות הלימודים. החיבור של התורה לכל הנושא תמיד עניין אותי, וההרצאה  הועברה בצורה טובה ומובנת, באופן ספציפי אהבתי את הדימוי של הציר האופקי לקשר שבין אדם לחברו והציר האנכי לקשר שבין אדם לקב"ה."


ביחידה השנייה של יום העיון הציגו שישה זוגות סטודנטים את העבודות הסמינריוניות שכתבו בנושאים מגוונים: 'מספרים רעים', 'חלוקה מכוכב אחר', 'סדרת פיבונאצ'י', ועוד. הסטודנטים התחלקו לקבוצות, כל קבוצה האזינה להצגות של שתי עבודות. כך יכולנו לשמור על עירנות ודינמיות של הלומדים.

צורית: "בעת ההאזנה לסטודנטים ניכרה הבשלות שלהם להוראה, הם הפגינו ביטחון עצמי, יכולת מרשימה של דיבור בפני קהל ושליטה בחומר שהציגו".

ביחידה השלישית הסטודנטים פגשו את מר גלי שמעוני שנבחר בעבר לתואר 'המורה של המדינה' אשר הדגים לסטודנטים הוראת מתמטיקה בדרכים לא שגרתיות, המפתחות את ההבנה והסקרנות. הסטודנטים התנסו במשימות לימוד המפתחות אוריינות מתמטית, חיבור בין תחומים מתמטיים שונים ולאחר מכן התקיים דיון דידקטי על תהליכי הלמידה.

כדברי סטודנט: "נחשפתי ליכולת לפתח סקרנות של תלמידים ודרך תרגילים לפתח שיח מתמטי מעמיק. המרצה העביר בצורה מעניינת, רלוונטית ולא מעייפת. ממש תותח!"


 

לסיכום:

יום עיון חוגי אשר סיכם תהליכי למידה שנתיים באופן מגוון ומעניין, הביא לידי ביטוי למידה פעילה ורלוונטית הנוגעת בעולמם העכשווי של הסטודנטים.

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
דילוג לתוכן