פנו אלינו לחשיבה, ייעוץ וסיוע בכל נושא פדגוגי שעל הפרק

חיפוש
בלחיצה מביא לדף הבית של האתר
חיפוש
חיפוש

אסטרונומיה

האם ניתן להכניס את החלל לתיבה?

הרצוג - מדברים מדע

פעילות 'חדר בריחה' מאתגרת ומהנה במיוחד! היכן החלל? איך טסים לחלל? מה אוכלים בחלל?
space escape room herzog afikim

בואו ללמוד על האדם והחלל בדרך קבוצתית, חוויתית ומאתגרת שתעשה לתלמידים שלכם חשק להשקיע בלימודים!

ראש החוג ומרצים מהחוג למדעים יחד עם צוות הספרייה במכללה בשיתוף עם בית ספר 'אפיקים 'יצרו 'תיבות בריחה' בנושא חלל.

תיבות הבריחה בנויות בשיטת 'חדר בריחה' המוביל את המשתתפים למסע חוויתי אל תחנת חלל בינלאומית וחזרה ממנה לכדור הארץ.
במסגרת התאמה ופיתוח למידה על פי צרכי המאה ה- 21, לוקחת הספרייה חלק ביצירת סביבות למידה שונות המתאימות לצרכי התלמידים במכללה. הפורמט המקורי של 'חדר בריחה' יוצר חדר סגור ונעול שהקבוצה שהוכנסה אליו צריכה להתקדם בו משלב לשלב ולפתור חידות ולסיים משימות. לא צריכים להיות גאונים, דוברי שפות זרות או מוכשרים באיזשהו תחום. כל מה שצריך להיות יצירתיים ולהעז. נכנסים פנימה ורק רוצים לפתור עוד ועוד חידות כדי להצליח. כיף מתחיל עם פיצוח החידות, ממשיך בשיתוף הפעולה בין השותפים למשחק ובהצלחה ביציאה מהחדר ונמשך בשיתוף החוויות לאחר המשחק! הדגש ב'חדר בריחה' הוא היכולת לעבוד בקבוצה תוך שיתוף פעולה היוצר סך מעמיק גדול ומשמעותי יותר מסיכום הפרטים המשתתפים בקבוצה. יכולת זו היא הכרח במאה ה-21 הדורשת חשיבה מורכבת ויצירתית שרק שיח בין נקודות מבט ודרכי חשיבה שונות יכולות ליצור.

התאמנו את הפורמט של 'חדר בריחה' ללמידת נושא חלל ויצרנו 5 ערכות זהות של 'תיבות בריחה' שניתן לשנע, ולהפעיל כיתת לומדים בחלוקה לקבוצות של עד 6 לומדים בכל קבוצה .

אורך הפעילות: כשעה והיא מותאמת למגוון גילאים מגיל 13 ועד 93…

להזמנת הפעילות צרו קשר עם: אסתי קליין מנהלת הספריות

חדרי בריחה. למה כדאי?

חדרי בריחה משתמשים במישחוק (gamification ) ומצליחים להוביל ל:

 חוויה למידה מעשירה ומהנה – חדרי בריחה יוצרים מוטיבציה גבוהה ללמידה, וזאת על ידי יצירת חוויה למידה אקטיבית, מעורבת ומרתקת עבור התלמידים.

פיתוח מיומנויות  – פתרון חידות וחלוקת תפקידים הנוצרת בקבוצה מפתחים מיומנויות כמו פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, עבודת צוות ותקשורת.

למידה אינטר-תחומית – חדרי בריחה יכולים לשלב תכנים מתחומים שונים, כמו מתמטיקה, מדעים, היסטוריה, ספרות וכו', דבר המאפשר למידה אינטגרטיבית.

 הקניית ידע והבנה בהקשר – למידה פעילה המתרחשת בחדרי בריחה מאפשרת לתלמידים רכישת ידע והבנה בהקשר של פתרון משימות מעשיות וחווייתיות.

התאמה לעידן הדיגיטלי – רבים מחדרי הבריחה משלבים טכנולוגיות כמו מחשבים, סמארטפונים וכלים דיגיטליים, דבר המקרב את הלמידה לעולם התלמידים.

לסיכום: חדרי בריחה מהווים כלי הוראה יעיל ומעורר השראה, המקדם למידה משמעותית ומפתח מיומנויות חשובות לחיים בעידן המודרני. הם מוסיפים מימד מרתק לחוויית הלמידה.

הרצוג - מדברים מדע

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן