פנו אלינו לחשיבה, ייעוץ וסיוע בכל נושא פדגוגי שעל הפרק

חיפוש
בלחיצה מביא לדף הבית של האתר
חיפוש
חיפוש

שיטות
הוראה

סדר יום גמיש בכיתה

שיטה המאפשרת לתלמידים לבחור בין מגוון פעילויות למידה שהוכנו מראש על ידי המורה, מקדמת לימוד מותאם אישית באמצעות דרכים מגוונות המערבות את התלמידים בתהליך הלמידה.
לעורר מוטיבציה ללמידה. לכך יש שלושה תנאים: אוטונומיה, תחושת מסוגלות ושייכות. אחת הדרכים לייצר אוטונומיה היא דרך מתן אפשרות בחירה. אפשרות הבחירה מגבירה את תחושת האוטונומיה והופכת את התלמיד לפעיל. כאשר התלמיד בוחר נושא אחד מתוך מספר אפשרויות הוא חש התעניינות בנושא שאותו בחר, הוא מרגיש שהוא זה שרוצה ללמוד על אותו נושא. השליטה נמצאת בידיו, הוא מחליט מה ללמוד.
איקון לבן תאור השיטה
המורה מארגן ומפעיל סדר יום גמיש בכיתה. שיטה זו מקדמת לימוד מותאם אישית באמצעות דרכים מגוונות המערבות את התלמידים בתהליך הלמידה. "יום גמיש" מאפשר לתלמידים לבחור בין מגוון פעילויות למידה שונות שהוכנו מראש על ידי המורה. המורה מחליט כמה פעילויות יש להשלים בכל זמן נתון או אילו פעילויות הן חובה. כאשר התלמיד בונה לעצמו את התכנים וסדר הלמידה, הוא מתוודע לסוגים שונים של שיטות ומשימות לימוד. שיטה זו מעודדת את התלמידים לעסוק בפעילות בקצב שלהם תוך תרגול מיומנויות שונות. כאשר ניתנת לתלמידים בחירה כיצד ללמוד, הם חשים אחראים יותר להישגיהם ולהתפתחותם.
אייקון איך נראית ההוראה/למידה
סדר יום גמיש בכיתה יכול ללבוש צורות רבות ולדרוש מהתלמידים לבצע משימות רבות במגוון נושאים. על המורים לספק לתלמידים הוראות פרטניות ברורות לגבי מספר המטלות שהם נדרשים להשלים, באילו מטלות מדובר ומתי יש להשלים את תוצרי הלמידה לפי בחירתם האישית. עדיף לשלב מספר פעילויות שהתלמידים כבר מכירים לצד מספר שיטות למידה חדשות.
איקון לבן מתי מתאים להשתמש בשיטה
סדר יום גמיש בכיתה יכול לשמש כחלק מכל תכנית לימודים או נושא שבו הוראה מותאמת הוצבה כיעד. ניתן ליישם את הלו"ז הגמיש בזמן מסוים מדי יום או שבוע, כהרגל למידה בכיתה. מומלץ להשתמש בלו"ז לימודי גמיש רק לאחר שנוצרו בכיתה סביבת למידה חיובית והרגלי למידה מיטביים.
איקון הערכה לבן
ניתן להעריך אותה באמצעות הגשת תיקי עבודות של משימות שהושלמו, יומני למידה המשקפים את חווית הלמידה, או לראיין תלמידים לגבי המטלות שהשלימו. מורים יכולים להעריך היבטים שונים של הלמידה כגון הגדרת יעדים אישיים, השלמת מטלות בזמן או הערכת יכולותיו וחזקותיו של כל תלמיד.
איקון פודראסט

קישורים ומקורות השראה

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה

דילוג לתוכן