צורת הלמידה שלנו היא סולנית ולא שיתופית.
איך אפשר למרות זאת להגביר שיתופיות?
הנה 3 הצעות לשלב מטלות שיתופיות בקורס שלך. מצד אחד, המטלות מעודדות מעורבות פעילה, חשיבה ביקורתית ומאפשרת חשיפה למגוון דעות, ומצד שני, עדיין מותאמות לפלטפורמה שלנו, ומאפשרות בקרה של המרצה על השיתופיות. פעמים רבות, מטלה שיתופית מעלה את רמת התוצרים, שכן היא מהווה סוג של תגמול ו"פרסום" עבור הלומדות.
—-
הנה שלושה סוגים של מטלות שיתופיות:
אגרון מונחים קבוצתי:
כל לומדת בוחרת מונח (או תיאוריה, מודל, כלי מעשי וכו') שלמדנו בקורס ומביאה דוגמה מעשית. כך נוצר אוסף עשיר של סיפורים מעניינים ואטרקטיביים, המעשירים את הלמידה.
דיון מבוסס דילמה:
הצגת דילמה, כגון "תלות מול עצמאות בלמידה ובחינוך", וכל לומדת מביעה את דעתה, בהתבסס על החומר בקורס.
קריאת מאמר שיתופית:
בחירת מאמר רלוונטי לקורס ובקשה מהסטודנטים לספק ארבעה סוגי תגובות:
א. שאלה שהמאמר מעלה
ב. תובנה משמעותית
ג. ביקורת על טענה במאמר
ד. קישור לנושא אחר בקורס
—–
את המטלות השיתופיות ניתן לבצע בשני אופנים:
שיתופיות מוגבלת:
הלומדות שולחות את תגובותיהן למרצה, אשר מאגדת את כל התשובות לקובץ יחיד ומפיצה אותו לכלל הקבוצה.
שיתופיות מלאה:
הלומדות עובדות יחד על קובץ שיתופי ב-Google Drive או באמצעות כלי ה'בלוג', מילון מונחים שיתופי ולוח פדלט במערכת המודל, כך שכל המשתתפות יכולות לראות ולהגיב לתוכן בזמן אמת.