חיפוש
חיפוש
חיפוש

מרצים
משתפים

הסטודנטים מספרי הסיפורים

דינה לרמן, מרפאה בעיסוק ומרצה בחוג לחינוך מיוחד, גיבשה גישה לימודית ייחודית. בקורס "אוטיזם" דינה מזמינה את הסטודנטים לעבור תהליך לימודי הכולל רכישת ידע ומיומנויות לצד יישום יצירתי באמצעות חיבור סיפורים.
social skill stories

 

מלמידה לעשייה: "סיפורי מיומנויות חברתיות" (social skills stories).

  •  למידה ורכישת ידע ומיומנויות: הסטודנטים לומדים על מצבים חברתיים שונים, התנהגויות שכיחות במצבים אלה ואסטרטגיות שונות לטיפול ולוויסות ההתנהגויות.
  • יישום יצירתי בעבודה שיתופית: לאחר רכישת הידע והמיומנויות הנדרשות, הסטודנטים נדרשים ליישם את הנלמד באמצעות חיבור סיפורים ייחודיים משלהם, התואמים אתגרים ספציפיים של ילדים על הרצף. הסיפורים הנכתבים על הסטודנטים מהווים כלי התערבות המסייע לילדים להבין מצבים חברתיים מורכבים. את מטלת הכתיבה הסטודנטים נדרשים לכתוב במסגרת עבודה שיתופית. הם מקבלים "מחוון" הכולל שלבים מובנים, שבמסגרתם מושם דגש על זיהוי רגשות וצרכים והצעת פתרונות מותאמים.
  • פיתוח אוריינות דיגיטלית: לאחר יצירת הסיפור, הסטודנטים נדרשים להפוך את הסיפור לסרטון מולטימדיה המלווה בקריינות. שילוב זה משדרג את היצירות ומקנה להן ערך מוסף, מעבר לתכנים בשפה העברית שניתן למצוא כיום ברשת. בתום העבודה, הסרטונים מאוגדים בלוח שיתופי המהווה אוגדן מקצועי שיעמוד לרשות הסטודנטים גם בעתיד.
  • למידה חוויתית ופיתוח יצירתיות:  למידה מעין זו הינה למידה התנסותית וממוקדת תלמיד, המשלבת ידע עם התנסות אותנטית, פיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית. התהליך מעניק לסטודנטים חוויית למידה משמעותית, תוך פיתוח הקשבה, זיהוי צרכים, והתאמת מענה.

 

 

Made with Padlet

 


 

ומהקורס לכיתה: מה הלאה? ומה יקחו הלומדים מהקורס לעולמם החינוכי כמורים לעתיד?

  • השפעה על מעגלים רחבים – מעבר לעבודת הסטודנטים בקורס, הסיפורים שנוצרים יכולים להתהוות למאגר שיתופי איכותי עם צוותי המורים, ההורים והקהילה הרחבה יותר, בהקשר של התמודדות עם אתגרים חברתיים של ילדים על הרצף ובכלל.
  • הבנה חברתית עמוקה מצד הסטודנטים –  "סיפורי המיומנויות החברתיות" מציידים את הסטודנטים בכלים להבנת התמודדויות של ילדים על הרצף, לזיהוי חוזקותיהם ולחשיפה לאופני התייחסות מיטבית כלפיהם.

 

לסיכום:

סיפורי מיומנויות חברתיות משלבים למידה וחיבור למציאות בשטח, והם מזמנים התנסות פעילה של הסטודנטים ביצירת משאבי למידה רלוונטיים. גישה זו גם מסייעת לסטודנטים לרכוש כלים להתמודדות עם אתגרים חברתיים של תלמידים על הרצף האוטיסטי, והיא יכולה להיות שימושית לכלל התלמידים בהקשרים נוספים.

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
דילוג לתוכן