חיפוש
חיפוש

שיטות
הערכה

עבודה מסכמת

כיצד נוכל להעריך את הלמידה של תלמידינו באופן מעמיק ולאפשר להם להביא מגוון מיומנויות לידי ביטוי? העבודה המסכמת היא כלי הערכה המאפשר לתלמידים להביע את הבנתם באופן מעמיק ואותנטי. בשונה ממבחן מסורתי, העבודה המסכמת מאפשרת לתלמידים להתמודד עם שאלות מורכבות ולהביא לידי ביטוי את עולמם האישי באופן רחב.
essay
סיכום תהליכי למידה באופן מעמיק, יצירת קשרים בין תכני הלימוד לעולם האמיתי תוך שימוש במגוון אינטליגנציות בכתיבת העבודה
איקון לבן תאור השיטה
המורה מנסח שאלות לסיכום הלימוד (על פי הטקסונומיה של בלום) באופן שיאפשר ללומדים להביא לידי ביטוי מגוון רחב של יכולות ולבטא את עולמם האישי.
אייקון איך נראית ההוראה/למידה
הוראה המעודדת חשיבה אישית, שאילת שאלות פוריות המאפשרות הבעת מגוון דעות, דיונים המעודדים הגעה לתובנות מעמיקות ופיתוח אווירה לימודית תומכת ומכילה
איקון לבן מתי מתאים להשתמש בשיטה
השיטה מתאימה כמעט לכל קבוצת לומדים ומתאפשרת כשאין חובה להעריך תהליכי למידה בשיטה מסורתית של מבחן.
איקון הערכה לבן
על פי מחוון סדור ביחס לחומר הלימוד והמיומנויות שברצוננו לפתח בקרב הלומדים
אייקון ai
אני מורה בישראל, במקצוע _______ בכיתה ____ . אני רוצה לתכנן עבודה מסכמת עבור התלמידים שלי בתחום של _________ מאפייני הכיתה והתלמידים: – רמת הכיתה: – מאפייני התלמידים ומספרם: – נושא הלימוד: – זמן לביצוע העבודה: – מיומנויות מרכזיות שברצוני לפתח: i

מה יתרונות השימוש בעבודות מסכמת?

  • הערכה אותנטית של הבנת התלמיד
  • עידוד למידה עמוקה ומשמעותית
  • התלמידים מביעים את כישוריהם בדרכים מגוונות מה שיכול להגביר את המוטיבציה ללמידה.

 

איקון מרצים משתפים כיצד להכין וליישם עבודה מסכמת בכיתה?

  • ההכנה מתחילה בהצגת מטרות העבודה ותיאום ציפיות ברור (מומלץ להכין מחוון) – מה העבודה כוללת? על אילו נושאים אפשר לכתוב? באילו מקורות להשתמש?
    חשוב לפרק את תהליך העבודה לשלבים ברורים, להציג דוגמאות טובות, ובמידת הצורך לחזק את המיומנויות הנדרשות – איתור מידע, קריאה, כתיבה. מומלץ לקבוע לוח זמנים ברור עם אבני דרך להגשות ביניים ומשוב, ולבחון אילו נושאים מצריכים הנחייה אישית או קבוצתית לאורך התהליך.

איקון שיטות הוראה ולימד אתגרים ופתרונות עם עבודה מסכמת

  • חשוב להתאים את שאלות העבודה לרמת הכיתה ולמטרות ההוראה.
  • הלומדים עשויים להשתמש בבינה מלאכותית בכתיבת העבודה ולכן יש לחבר שאלות שאינן מתאימות למענה עם בינה מלאכותית כמו שאלות אישיות וייחודיות הדורשות מעורבות אישית.

קישורים ומקורות השראה

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה

דילוג לתוכן