אנו מציעים להכיר את הספרייה בעזרת חדר בריחה שמתרחש סביב שו"ת בנושא 'האנוסים', כאשר כלי החיפוש הם המטרה הלימודית העיקרית. המשחק מתחיל ב'הסכמה' לספר שמתחיל את המסע הספרותי ומגיע עד לשו"ת שכל המקורות שלו נלמדים בתחנות המסע.
משחק המוביל ללמידת פרשייה היסטורית עלומה ומסתורית מזמין להכיר את הספרייה המחקרית פדגוגית, כשבמרכז יש היכרות ושימוש במגוון אמצעי חיפוש והם המטרה העיקרית של המסע. חדר הבריחה מתחיל באיסוף מקורות ומביא אותנו להכרת פרשייה היסטורית מרתקת שיש לה השלכות בתחומי ענין רבים.