המרחב של הקורס במודל הוא ה'בית' של הקורס עבור הלומדות שלנו למשך שלושה וחצי חודשים.
אנחנו רוצות שהחוויה תהיה מזמינה ושהן ירגישו בנוח בבית.
חברה סיפרה לי שבפעם הראשונה שהחתן הגיע אליהם – מתוח ונרגש –
היא הזמינה אותו פנימה, אמרה לו שהיא שמחה להכניס אותו הביתה,
ואז שאלה: 'אתה רוצה קפה?'
כשהוא ענה בחיוב, היא אמרה לו:
'יופי, אתה מוזמן להכין לך אותו לבד, בדיוק כמו שאתה אוהב'.
איך אפשר לתת לסטודנטיות את כל הכלים והמידע שהן צריכות,
בצורה נגישה וידידותית,
כך שירגישו בנוח 'להכין קפה לעצמן' –
ללמוד באופן עצמאי בזמן ובמקום המתאים להן?
עיצוב אחיד מזמין וידידותי
ומבנה פשוט, ברור וקבוע
מעניקים בהירות וביטחון בלמידה עצמאית.
קודם כל, נכיר שיקולי דעת מקדימים לעיצוב מרחב הקורס במודל.
ואז,
נכיר 4 כלים לעיצוב מזמין של המרחב הביתי שלנו במודל:
- לפני הכניסה הביתה – השלט שעל הדלת: כמו שלט "משפחת כהן" על דלת הבית, נעצב 'תמונת קורס' עם שם הקורס ושם המרצה. הלומדת רואה את תמונת הקורס ברשימת הקורסים שלה.
- המבואה לבית – ברוכים הבאים: מיד כשהלומדת נכנסת לקורס, היא תפגוש באנר פותח עם שם הקורס ומשפט מסביר נוסף.
- סיור ידידותי להכרת הבית: נציג את 12 השיעורים בתמונות – תמונה לכל שיעור. הסטודנטית תוכל לראות את כל 12 התמונות מיד בכניסתה לקורס.
- בתוך החדר – מבנה השיעור: נשתמש בתבנית קבועה לכל השיעורים, עם סימון התבנית הקבועה באמצעות סמלים אחידים וברורים לכל רכיב של השיעור: הקלטה, בוחן, מצגת, וכו'
ההדרכות נועדו לפתוח את הראש ולתת השראה.
גם יישום של כלי אחד או שניים ישפרו משמעותית את חווית הלמידה של הסטודנטיות.
החלק הטכני עלול להיות מאתגר בהתחלה, ולהרגיש כמו 'עבודה שחורה',
אבל ברגע שתכינו תבנית תוכלו להשתמש בה בקורסים רבים בעתיד.
התהליך הזה הוא ההזדמנות ליצירתיות ולחשיבה מחודשת על הקורס כולו.