תכנון קורס במודל דורש חשיבה אסטרטגית ובחירה מושכלת של עקרונות עיצוב ושיטות הוראה.
נציג שיקולי דעת מקדימים הנדרשים לבניית קורס ברור וידידותי, התומך בלמידה מתמשכת המקדמת הבנה ומעורבות לאורך זמן.
עקביות ויזואלית:
- כדאי לבחור 2-3 צבעים שיהוו את "צבעי המותג" של הקורס. השתמשו בצבעים אלה באופן עקבי בכל רכיבי הקורס: תמונת הקורס, הבאנר, התמונות של השיעורים והסמלים.
- החליטו על סגנון עקבי לתמונות ואיורים: ראליסטי (צילומים) או איורים מצוירים.
- שמרו על עקביות בשימוש בצבעים ובסגנון הויזואלי לאורך כל הקורס.
- עקביות זו תיצור זהות ויזואלית ברורה ותשפר את חוויית הלמידה.
דימוי מרכזי:
דימוי מרכזי הוא מטאפורה או רעיון ויזואלי שמלווה את הקורס לכל אורכו, ומייצג היבט מרכזי בקורס.
הוא מספק מסגרת שעוזרת ללומדות להבין ולזכור את תוכן הקורס באמצעות הלכידות והרצף שהוא יוצר בין נושאי הקורס.
הדימוי המרכזי גם מייחד את הקורס ויוצר עבורו "אישיות" ייחודית.
אפשר להתבסס על דימויים מרכזיים גנריים כמו:
- מסע: כל נושא הוא תחנה בדרך.
- מפת דרכים: ניווט בין אסטרטגיות וגישות שונות.
ואפשר להתבסס על דימויים מרכזיים השואבים מעולם התוכן של הקורס:
דימוי מרכזי כזה תורם לעקביות הויזואלית היבט של תוכן ושל מסר, ולא רק אסתטיות לשמה.
והנה דוגמאות נוספות לדימויים מרכזיים המארגנים קורסים:
- דימוי חזותי של צמיחה המלווה קורס 'התפתחות רגשית וחברתית' ממחיש את הרעיון הבסיסי של ההתפתחות.
- דימוי חזותי של פאזל המלווה קורס ב'הכלה וגיוון בחינוך המיוחד' ממחיש את הרעיון הבסיסי של
- דימוי חזותי של כפתור וויסות (תרמוסטט) המלווה קורס העוסק ב'וויסות עצמי' וממחיש את הרעיון המרכזי.
- דימוי חזותי של קולאז' או מעשה טלאים המלווה את הקורס 'אוריינות אקדמית' ממחיש את הרעיון הבסיסי של 'מיזוג טקסטים'.