מטלות: 'סוף הדרך' או 'לאורך הדרך'?
אנחנו רגילות לחשוב על מטלות כעל דרך לאכיפת למידה, ולקביעת הישגי הלומדת.
אבל אפשר לחשוב על מטלות גם מכיוונים נוספים.
אמנם תכליתם של המבחן או העבודה בסיום הקורס היא
לוודא למידה והבנה של הקורס ולהעריך את יכולת הלומדת לעמוד בתוצרי הלמידה,
אך היעדים של המטלות לאורך הקורס יכולים להיות מגוונים יותר.
משוב מתמשך מאפשר להשתפר תוך כדי תנועה,
ומפנה את המיקוד להתפתחות אישית ולמוטיבציה פנימית.
'לאורך הדרך': מטלות בסיכון נמוך
קודם כל, חשוב לציין כי המשקל של המטלות לאורך הקורס הוא קטן מאוד באופן יחסי,
כך נאפשר גם ללומדות שהחמיצו מטלות או קיבלו ציונים נמוכים לעבור את הקורס באמצעות ציון גבוה במבחן, ונמנע ממורכבות בהשלמת הקורס כעבור שנים.
ולכן נתמקד במטלות קצרות ומהירות – מטלות בסיכון נמוך – שהמשקל של כל אחת מהן בציון הסופי הוא 2-4 נקודות.
'לאורך הדרך': לתדלק את הלמידה
היעד המרכזי של המטלות הוא הגברת המעורבות בלמידה:
לחבר את הלומדות לתכנים של הקורס,
לעורר את ההתעניינות שלהן ולהפיח בהן מוטיבציה.
המטלות מנסות 'לנצל' את המחויבות של הלומדות לביצוע המטלות ולגייס אותן ללמידה באמצעות המטלות.
אבל כדי שהמטלות יוכלו לעזור לך לנהל את הקורס הן צריכות לעמוד במספר תנאים (מאתגרים מאוד!):
- להתאים ללמידה מרחוק.
- לצמצם את הפוטנציאל להעתקות, על אף שיש שבוע שלם להגשה שלהם.
- להקל על הבדיקה של המטלות ולא להעמיס על המרצה, ועדיין לתת משוב אפקטיבי ועקבי ללומדות.
- לצמצם, בשיטות לא משמעתיות, את מספר הלומדות שמגישות מטלות מאוחר (לסייע ללומדות להתמודד עם דחיינות וקשיים בניהול העצמי שלהן).
- לפתח חוסן בפני ניסיונות של לומדות 'לעגל פינות' ו'לכופף את הכללים'.
'לאורך הדרך': רעיונות: מטלות בסיכון נמוך
תרגילי פיסקה אחת: תרגיל מטרים ותרגיל מסכם