נקודת התחלה: מה ניתן ללמוד מהמשוב האחרון על הקורס?
חזרו למשובי הסטודנטים על הקורס בעת שנלמד לאחרונה, ושאלו את עצמכם:
- אילו נקודות חוזקה חזרו בהערות? מה אפשר לשמר?
- האם המשוב מתאים לתחושה שלי ביחס לקורס? מה אוכל ללמוד על ההוראה שלי מהמשוב?
- אילו נקודות היו פחות מוצלחות? מה נרצה להתאים או לשנות?
המלצה יישומית:
- קראו את המשובים לצד סילבוס השנה החדשה. סמנו לעצמכם נושא אחד שתרצו לשנות השנה: במבנה ההוראה, בהערכת הלמידה, בקשר עם הסטודנטים ועוד. שינוי קטן, אם הוא נעשה מתוך הקשבה, מוביל לעיתים להשפעה גדולה על חוויית הלמידה.
מה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים?
לעיתים יש שיעור בקורס או מהלך הוראה שהיינו רוצים לדייק או לשפר. מוזמנים להתרשם מניסיונם של
ד"ר איתמר ברנר על השיעור הקשה בקורס
פרופ' עדן הכהן על שינוי שיעור בלמידה מרחוק
מעבדת החדשנות הדיגיטלית שלנו לשירותכם!
מחלקת הלמידה הדיגיטלית במערך הוראה ולמידה, פיתחה בוטים מבוססי AI שנועדו לתת מענה לצרכים פדגוגיים שונים. תוכלו להיעזר בבוטים הללו ובאותה הזדמנות גם להתנסות בשימוש בבוטים:
🧭 בוט “מטקסט ללמידה פעילה” – שילוב למידה פעילה בשיעור מבוסס טקסט
אם אתם מלמדים קורסים מבוססי מאמרים או טקסטים עיוניים, זהו הבוט בשבילכם. “מטקסט ללמידה פעילה” עוזר לפתח מהלך הוראה המשלב פעילויות למידה שונות תוך שמירה על הסגנון האישי של המרצה.
מה תקבלו?
- הצעות להפעלות מגוונות בכל שלב של השיעור: החל מפתיחה מעניינת לשיעור, דרך דיון ותרגול, ועד סיכום משמעותי.
- כלים להפיכת קריאה לדיון, והבנה ליצירה.
- רעיונות מותאמים לתוכן הספציפי שלכם.
הבחירה וההתאמה נשארות בידיים שלכם – הבוט רק מציע דרכים חדשות לחשוב וליצור.
🔗 לכניסה לבוט:
👉 https://chatgpt.com/g/g-BHR2vjz13-dkny-shylvb-lmydh-p-ylh-bshy-vr-hmbvss-l-tqst
🧭 בוט “מַטָלַאִי” – עוזר הערכת מטלות בינה מלאכותית
אם יש לכם מטלות בקורס, ואתם שואלים את עצמכם האם הן רלוונטיות לעידן הבינה המלאכותית, תוכלו להיעזר בבוט שלפניכם.
מה תקבלו?
- ביחס למטלה קיימת: בדיקה כיצד סטודנט עשוי להשתמש בבינה מלאכותית במענה למטלה, זיהוי נקודות לשיפור שמקדמות חשיבה עצמאית ויצירתית.
- פיתוח מטלות עמידות ל AI.
🔗 לכניסה לבוט:
👉 https://chatgpt.com/g/g-681c898dbd1081918bdd75aa134228ae-matalaiy