לעורר מוטיבציה ללמידה. לכך יש שלושה תנאים: אוטונומיה, תחושת מסוגלות ושייכות. אחת הדרכים לייצר אוטונומיה היא דרך מתן אפשרות בחירה. אפשרות הבחירה מגבירה את תחושת האוטונומיה והופכת את התלמיד לפעיל. כאשר התלמיד בוחר נושא אחד מתוך מספר אפשרויות הוא חש התעניינות בנושא שאותו בחר, הוא מרגיש שהוא זה שרוצה ללמוד על אותו נושא. השליטה נמצאת בידיו, הוא מחליט מה ללמוד.
סדר יום גמיש בכיתה יכול ללבוש צורות רבות ולדרוש מהתלמידים לבצע משימות רבות במגוון נושאים. על המורים לספק לתלמידים הוראות פרטניות ברורות לגבי מספר המטלות שהם נדרשים להשלים, באילו מטלות מדובר ומתי יש להשלים את תוצרי הלמידה לפי בחירתם האישית. עדיף לשלב מספר פעילויות שהתלמידים כבר מכירים לצד מספר שיטות למידה חדשות.
סדר יום גמיש בכיתה יכול לשמש כחלק מכל תכנית לימודים או נושא שבו הוראה מותאמת הוצבה כיעד. ניתן ליישם את הלו"ז הגמיש בזמן מסוים מדי יום או שבוע, כהרגל למידה בכיתה. מומלץ להשתמש בלו"ז לימודי גמיש רק לאחר שנוצרו בכיתה סביבת למידה חיובית והרגלי למידה מיטביים.