חיפוש
חיפוש
חיפוש

למידה
מרחוק

חידושי 'זום' לרענון ההוראה הסינכרונית

המפתח לשיעור סינכרוני יעיל טמון בחלוקת השיעור לקטעי הקניה עם הפסקות קצרות לבדיקת הבנה, תרגול ועוד.
כיצד רכיבי ה'זום' יכולים לסייע? אספנו לכם כמה רעיונות:
zoom interactive class

לפני הכל, יש לוודא שהכניסה ל'זום' היא דרך ה'מודל' ושהגירסה העדכנית ביותר מותקנת על המחשב שלך.


 

רעיונות לבניית מהלכי הוראה בשיעור סינכרוני

  • הפסקות צ'ק אין: בסיום קטעי הקניה בשיעור, ניתן לתכנן הפסקות יזומות לצורך בדיקות הבנה, הפנמת מושגים ועוד. כפתורי התגובה המהירה והסקר של 'זום' יאפשרו לכם לקבל משוב מיידי על ההקניה. שאלות הסקר גוונו בגרסה המעודכנת של הזום, וניתן להשתמש בהן בהתאם לתוכן השיעור. להרחבה.
  • הפסקות זום: לאחר קטע הקניה או דיון, כדאי להקצות מספר דקות להפסקות מסך / מתיחה. אפשר להשמיע קטע מוסיקלי/שיר להפוגה שאורכו מתאים לזמן שיוקצה להפסקה.
  • דיון בקבוצות קטנות: עבודה שיתופית בקבוצות קטנות נערכת בחלוקה ל"חדרים". שימו לב: ניתן להשאיר את הקבוצות לעבודה קבועה בקורס, דבר שיאפשר עבודה שוטפת על פרויקט משותף וכן ייתן הזדמנות ליצירת זהות וקהילה של קבוצות לומדים משמעותיות בקורס. להרחבה.
  • למידה שיתופית:
    • WHITEBOARDהלוח מאפשר ריכוז טקסט על ידי שיתוף בין המרצה ללומדים. ניתן לסכם או לרכז תשובות על ידי שימוש בפתקים צבעוניים. זהו תחליף יעיל ונגיש לאפליקציית PADLET. להרחבה.
  • בדוגמה זו תוצר למידה ובו תשובות הלומדים לסיכום קטע הקנייה בשיעור
    • רשומות NOTES : הרשומות מאפשרות כתיבה במסמך משותף, כתחליף לשימוש בGOOGLE DOCS.

  • שימוש פדגוגי בצ'אט: לאחר קטע הקניה או תרגול ניתן לשאול שאלה ולבקש תגובות בצ'ט. התשובות יכולות להיות מסוג בדיקת הבנה או ידע או אף לקיים הצבעה על עמדה מסוימת. ניתן גם לבקש מלומדים לתרום לתיבת הצ'אט במהלך ההרצאה מחשבות, תובנות ורעיונות המסכמים קטעי למידה. מעקב אחר הצ'אט בזמן ההרצאה דורש פיצול קשב ומסיח את הדעת. לכן, כדאי לתכנן חלונות זמן מוגדרים לבדיקת הצ'אט יחד עם הלומדים. בתום השיעור, ניתן להוריד את קובץ הצ'אט כדי להעביר מידע רלוונטי לסטודנטים שלא נכחו בשיעור.
  • כלי בינה מלאכותית: יישומים אלה זמינים כרגע בעיקר באנגלית והם יכולים לעזור לסכם את השיעור ולשאול שאלות להרחבה ולהעמקה. סיכומי  הבינה המלאכותית נשלחים למייל של מארח המפגש.

 

לסיכום:

מוצאים עניין באחד הרכיבים? מעוניינים לתכנן מהלך הוראה לשיעור סינכרוני ב'זום'? מחכים לכם!

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
דילוג לתוכן