פנו אלינו לחשיבה, ייעוץ וסיוע בכל נושא פדגוגי שעל הפרק

חיפוש
בלחיצה מביא לדף הבית של האתר
חיפוש
חיפוש

שיטות
הוראה

חשיבה, ציוות, שיתוף (Think, pair, share)

שיטה המעודדת את התלמידים להתעמק בשאלה, להיחשף לדעות ולרעיונות של חבר לכיתה ולקיים דיון במליאה בתוך מסגרת זמן ומבנה.
לחשוב, לצוות, לשתף
לעודד את התלמידים להתעמק בשאלה, להיחשף לדעות ולרעיונות של חבר לכיתה, ולאחר מכן לדון בשאלה במליאה.
איקון לבן תאור השיטה
שיטה זו מספקת לתלמיד את הזמן והמבנה הדרושים לחשיבה על נושא או שאלה נתונים. היא מאפשרת לתלמיד היחיד לנסח שאלות ולשתף אותם עם חבר ועם כלל הכיתה. שיטת "חשיבה, ציוות, שיתוף" בונה את מיומנויות התקשורת המילולית של התלמידים וכן מאפשרת לכל אחד מהתלמידים לשתף לפחות תלמיד אחד במחשבותיו. תחושת המעורבות של התלמידים בלימוד בכיתה מועצמת כאשר הם מעורבים באופן פעיל בשיחה. השיטה גם מסייעת לתלמידים לפתח את היכולת להסיק מסקנות על ידי שקילת נקודות מבט אחרות.
אייקון איך נראית ההוראה/למידה
חשיבה: פותחים בשאלה ספציפית ולאחר מספר דקות כל תלמיד מתעד את תשובתו בעצמו (3-1 דק'). ציוות: המורה מחלק את התלמידים לזוגות, תוך שימת לב לחוזקותיהם ולאישיותם ומבקש מהתלמידים לשתף זה את זה ולדון במה שכל אחד כתב. המורה יכול להציע לתלמידים שאלות שאותן ישאלו זה את זה (15-5 דק'). שיתוף: בחלק זה שבים למליאה ועורכים דיון כיתתי. מבקשים מנציג אחד מכל זוג לחלוק עם הכיתה כולה את מה שהעלו. ניתן גם לערוך דיון פתוח שבו התלמידים יכולים לחלוק עם שאר הכיתה את מה שנאמר במהלך השיחה עם חברם.
איקון לבן מתי מתאים להשתמש בשיטה
מורים יכולים להשתמש באסטרטגיית "חשיבה, ציוות, שיתוף" במספר צמתים לימודיים: לפני שמציגים נושא חדש, על מנת להעריך ידע מוקדם, כאשר מציגים בפני התלמידים שאלות מעוררות חשיבה, דילמות או דיונים, בעקבות טקסט או צפייה בסרט, על מנת לעודד גיבוש דעה וחשיבה ביקורתית, לפני שהתלמידים מתחילים בביצוע משימה, על מנת לסייע להם לאסוף רעיונות.
איקון הערכה לבן
בזמן שהתלמידים משוחחים ביניהם, המורה יכול להסתובב בין התלמידים, להקשיב לדיון ולמלא טבלת הערכה (מוכנה מראש) הבוחנת הן את הידע והן את איכות הדיאלוג. המורה יכול לתת לתלמידים לבצע משימה לימודית שאותה יהיה עליהם להשלים בזמן שיחלקו ביניהם את רעיונותיהם בשלב הדיון בזוגות.
איקון פודראסט

קישורים ומקורות השראה

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה

דילוג לתוכן