חיפוש
חיפוש
חיפוש

למידה
מרחוק

עבודה שיתופית ב'חדרים' ב'זום'

עבודה שיתופית מסייעת בגיוון דרכי ההוראה ובשמירת הקשב של הסטודנטים וגם מעודדת למידה פעילה ומפתחת מיומנויות למידה עצמאית. בלמידה מרחוק, חלוקה ל'חדרים' מאפשרת עבודה קבוצתית יעילה

נוסף לפיתוח מיומנויות הלומדים ומודל לחיקוי למורי העתיד, לעבודה שיתופית מעלות נוספות המתאימות במיוחד לימים אלה 

  • מתן מענה לשונות לומדים: ניתן להקצות משימות לימוד ב'חדרים' על פי צרכי קבוצות לומדים שונות.
  • יחס אישי: חלוקה לחדרים והקצאת משימות לימוד אישיות או ליווי תרגול, מאפשרת לנו לעבור בין ה'חדרים' ולהעניק תשומת לב אישית ללומדים.
  • קשרים בין אישיים: עבודה קבוצתית מקדמת חיבור אנושי בין הלומדים, החשוב במיוחד בימים אלה כתחליף למפגש החברתי במכללה בזמני שגרה. במידת האפשר, תוכלו לשלב שאלה חברתית במסמך העבודה האקדמית לפני הצלילה לתכנים האקדמיים.

 


 

ניתן לתכנן למידה שיתופית ב'חדרים' בכל שלב בשיעור

  • בפתיחת השיעור:  לדיון יעיל בקבוצות על החומר שנלמד לפני השיעור, למשל בשיטת "כיתה הפוכה".
  • בהקניה: לביצוע משימת לימוד עצמית.
  • לתרגול לאחר הקניה: לאחר הקניית חומר חדש, לצורך עיבוד ובדיקת הבנה.
  • בסיום השיעור: מטלת סיכום שיתופית.

 


 

למה כדאי לשים לב?

  • מומלץ להגדיר ללומדים את המטרה הפדגוגית לשמה אנו עוברים לעבוד דווקא בחדרים.
  • להסביר היטב, בעל פה ובכתב, את המשימה ואת זמן העבודה בחדרים המוקצה לה: חשוב לתכנן משך זמן ההולם את מורכבות המשימה ואת היכולת שלנו לעבור בין החדרים.
  • חלוקת תפקידים לביצוע המשימה או הגדרת משימות משנה כדי לוודא שהמשימה מבוצעת על ידי חברי הקבוצה כולה, ולא על ידי בודדים.
  • לשים לב להרכב קבוצת הלומדים, ולאחר הכרות עם הלומדים להחליט אם לחלק אותם מראש לקבוצות או לאפשר ללומדים בחירה.
  • להכין עזר שיתופי שבו ירוכזו תוצרי העבודה השיתופית ויוצגו במליאה לאחר החזרה מהעבודה בחדרים.

 

איקון קישורים והשראהלצפייה ב-2 דוגמאות לדפי משימות בשיעור המשלב חלוקה לחדרים בזום, לחצו על הקישור.

 

הדרכה טכנית לחלוקה לחדרים:

לסיכום:

למידה שיתופית ב'חדרים' מסייעת בעידוד למידה פעילה בלמידה מרחוק. מומלץ לתכנן משימות ב'חדרים' מבעוד מועד ולשלבם בין השיעורים.

להדפסת העמוד

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
דילוג לתוכן