עידוד השיח והאינטראקציה בין התלמידים על מנת לפתח את החשיבה ואת האוריינות.
כדי לקדם למידה בחברותא על המורה להשקיע מחשבה על אופן החלוקה לצמדים, להכין את חומרי הלימוד ולתכנן היטב את מהלך הלמידה. חברותא בדרך כלל תתבסס על טקסט מרכזי ללמידה עצמית, אותו יש להכין לתלמידים לצורך הלימוד: להסביר מילים קשות בטקסט, לתת ביאור לקטעים מורכבים וכו'. כמו כן, חשוב לצייד את התלמידים בשאלות הבנה והעמקה, משימות יישום, וחומרים נוספים למתקדמים. אפשר לתת לתלמידים טקסטים נוספים לקריאה, תמונות או סרטים שיעשירו את השיח הלימודי המשותף. בזמן הלמידה, על המורה לנהל וללוות את הלמידה: לעבור בין התלמידים, לסייע בפתרון קשיים נקודתיים, לאתגר את התלמידים בשאלות למחשבה, לעודד אותם לחשיבה ויצירתיות ולוודא שמתקיים שיח מכבד בין התלמידים. לסיום הלימוד בחברותא, מומלץ להכין מחוון על מנת לבחון את איכות הדיאלוג ואת האופן שבו חוו אותו הלומדים.ה/למידה
חברותא תתפתח באופן מיטבי במקום שבו צוות המורים ייתן מקום להתפתחותו של לומד עצמאי כערך בתהליכי הלמידה המשמעותית. ניתן להשתמש בלימוד בחברותא 1. כדי להציג טקסטים חדשים, 2. כדי להמשיך משימת חקר, 3. לצורך סקירת טקסטים שהמורה כבר הציג בעבר, 4. כפעילות פתיחה לשיעור, 5. כדי לעורר מעורבות של התלמידים ביחס לתוכן הנלמד, 6. חברותא יכולה גם לאפשר שיעור שלם של לימוד עצמי-מונחה, לאחר שהתלמידים כבר מורגלים בלמידה בדרך זו.מתי נשתמש בהוראה