- היכרות– כדאי להקדיש מספר דקות להכרות אשר משפרת את תחושת הלומדים ומעודדת תחושת שייכות, מסוגלות ולכידות לקורס ולמכללה.
- אם קבוצת הלומדים מכירה משנים קודמות ניתן להעמיק את ההיכרות ולהציב מטרות חדשות כיחידים וכקבוצה.
- תיאום ציפיות באמצעות הסילבוס– מומלץ להשתמש בסילבוס כמפת חשיבה ותכנית ניווט של הסטודנט לקורס.
- מבט-על על תכני הקורס: הצבת שאלות מסקרנות לנושאים שיילמדו במהלך השנה.
- ידע ומיומנויות שילמדו: עם מה הלומדים יצאו מהקורס? כיצד ייסייע להם בכלל ולהוראה בפרט?
- שיטת הלימוד בקורס: מה תהיה המתודה המובילה בקורס?
- הערכה: כיצד יינתן ציון הקורס? האם תהיינה משימות לימוד במהלך הסמסטר? מה משקלן בציון הסופי? השלכות להגשה מאוחרת?
- תקשורת: כיצד ניתן ליצור קשר עמכם? שעות וימים?
- השבוע הרביעי– הסבירו לסטודנטים את הרציונל של שבוע הלמידה מרחוק וכן הציגו מהי מתכונת הלמידה והדרישות מהלומדים בשבועות אלה.
- ניתן להציג את מיומנויות הלמידה העצמית והמוכוונות העצמית ללמידה שיבואו לידי ביטוי בלמידה מרחוק. ניתן להדגיש את חשיבותן של מיומנויות אלה למורים לעתיד.
- מומלץ לעודד את הלומדים להשתמש בלוח האקדמי ולסמן את שבועות הלמידה מרחוק ולהיערך בהתאם.
- המלצות לשיעור הרביעי תוכלו למצוא כאן
לקריאה והרחבה על עקרונות מנחים לתיאום ציפיות תוכלו לקרוא כאן באתר "לב לדעת"