למידה
מרחוק

מחוון למידה מרחוק

לקראת פתיחת הסמסטר הקרוב, מובא בפניכם עזר להכנת קורס בלמידה מרחוק.
planning a course

רקע: מונחי יסוד

  1. למידה היברידית : למידה המשלבת באופן מכוון ומחושב בין שיעורים פנים אל פנים (בקמפוס או בלמידה מרחוק) לבין שיעורים מבוססים למידה עצמית (ביחידות א-סינכרוניות) באמצעות שיטות מגוונות של הוראה, למידה והערכה. מאפשרת מספר רב של צירופים משתנים : למידה פנים אל פנים/ מרחוק, למידה סינכרונית/א-סינכרונית.
  2. למידה מרחוק: למידה המתרחשת במרחב הדיגיטאלי )בשיעורים "בשידור ישיר" או באופן א-סינכרוני( מתאפיינת בריחוק פיזי בין הלומד והמלמד ולכן קיימת חשיבות רבה לתקשורת בין הלומדים בתהליכי ההוראה והלמידה כדי להפיג את תחושות הבדידות שחשים לומדים מרוחקים.
  3. למידה מקוונת : למידה המבוססת על יחידות ללימוד עצמי (קורס מקוון:) הוראה ולמידה תוך גישה לחומרי לימוד ופעילויות מקוונים, בכל יום ובכל מקום בתוך טווח זמן (בחלון זמן הניתן ליחידה על פי קצב התקדמות הלמידה בקורס.

לדוגמאות לדגמי הוראה היברידית

שני עקרונות המומלצים ליישום בקורס:

  1. שיתופיות בלמידה: למידה שיתופית מקדמת למידה, מגבירה את הבטחון העצמי של הלומד ויוצרת קשראישי בין הלומדים לבין המרצה.
  2. מתן אפשרות בחירה בלמידה: מעודדת את הלומדים לקחת אחריות על הלמידה ומגבירה את המוטיבציהללמידה. ) בחירה בין יחידות לימוד שונות / בחירה בין הגשות ועוד).

ועוד דבר אחרון: בעת בניית הקורס, מומלץ בחום להתייעץ עם עמית/ה לצורך חשיבה משותפת ולמידה הדדית.

תבנית סיכום שיעור

לסיכום:

"אמר רבי חמא בר חנינא: אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה כך אין תלמיד חכם מתחדד אלא בחברו". (בראשית רבה סימן סט)

כיצד נוכל לסייע? נשמח לחשוב יחד על כיוונים פדגוגיים שיתאימו לכם וללומדים.
כתבו לנו! pedagogy@herzog.ac.il

צוות מערך הוראה, למידה והערכה
להדפסת העמוד
דילוג לתוכן