רקע: מונחי יסוד
- למידה היברידית : למידה המשלבת באופן מכוון ומחושב בין שיעורים פנים אל פנים (בקמפוס או בלמידה מרחוק) לבין שיעורים מבוססים למידה עצמית (ביחידות א-סינכרוניות) באמצעות שיטות מגוונות של הוראה, למידה והערכה. מאפשרת מספר רב של צירופים משתנים : למידה פנים אל פנים/ מרחוק, למידה סינכרונית/א-סינכרונית.
- למידה מרחוק: למידה המתרחשת במרחב הדיגיטאלי )בשיעורים "בשידור ישיר" או באופן א-סינכרוני( מתאפיינת בריחוק פיזי בין הלומד והמלמד ולכן קיימת חשיבות רבה לתקשורת בין הלומדים בתהליכי ההוראה והלמידה כדי להפיג את תחושות הבדידות שחשים לומדים מרוחקים.
- למידה מקוונת : למידה המבוססת על יחידות ללימוד עצמי (קורס מקוון:) הוראה ולמידה תוך גישה לחומרי לימוד ופעילויות מקוונים, בכל יום ובכל מקום בתוך טווח זמן (בחלון זמן הניתן ליחידה על פי קצב התקדמות הלמידה בקורס.
שני עקרונות המומלצים ליישום בקורס:
- שיתופיות בלמידה: למידה שיתופית מקדמת למידה, מגבירה את הבטחון העצמי של הלומד ויוצרת קשראישי בין הלומדים לבין המרצה.
- מתן אפשרות בחירה בלמידה: מעודדת את הלומדים לקחת אחריות על הלמידה ומגבירה את המוטיבציהללמידה. ) בחירה בין יחידות לימוד שונות / בחירה בין הגשות ועוד).
ועוד דבר אחרון: בעת בניית הקורס, מומלץ בחום להתייעץ עם עמית/ה לצורך חשיבה משותפת ולמידה הדדית.